هیچ؛ سهم اصفهان از هوای پاک / سایه آلودگی بر شهر تا پایان هفته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای آبان‌ماه تا امروز هیچ روز هوای پاکی برای اصفهان به ثبت نرسید، از تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تا روز دوشنبه، سیزدهم آذر، هیچ روزی با شاخص هوای پاک در اصفهان به ثبت نرسید.

وی افزود: در طول بازه زمانی ذکر شده، ۱۲ روز با هوای قابل قبول، ۱۷ روز با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۴ روز با هوای ناسالم برای عموم ثبت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: امروز، ششمین روز متوالی است که شاهد تجمیع آلاینده‌های جوی هستیم، شاخص‌های آلودگی بالا است و مطابق با دستورالعمل‌ها، محدودیت‌های لازم اعمال شده است.

وی ادامه داد: ورود موجی ناپایداری به اصفهان که توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده بود، به اصفهان وارد نخواهد شد و همچنان شاهد سکون جو خواهیم بود.

شیشه فروش با اشاره به سکون و پایداری جو تا روزهای پایانی هفته گفت: شرایط حال حاضر هوا تا پایان هفته تداوم خواهد داشت و برنامه‌ریزی‌ها متناسب با شرایط انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر برخورد با صنایع آلاینده و افرادی که به هر طریقی منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شوند، اضافه کرد: ورودی‌های ناژوان مسدود شد تا از روشن کردن آتش در این منطقه جلوگیری شود، چرا که در این شرایط اقدام به آتش زدن برگ و خاشاک نادرست است و میزان آلودگی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 709208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.