یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر اصفهان در سال جاری آسفالت شد

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در هشت ماهه سال جاری حدود ۲۱۰ هزار تن آسفالت در سطح یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: نگهداری از پروژه‌ها حین اجرا و پس از آن ادامه دارد و تا زمانی که پروژه خدمت‌رسانی می‌کند، باید از پروژه‌ها نگهداری می‌کنیم تا فرسوده نشود و با هزینه کمتر بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی هر مجموعه‌ای به خصوص شهرداری، نگهداشت دارایی فیزیکی آن است؛ یعنی اگر نگهداری و تعمیرات دارایی‌های فیزیکی همچون ساختمان‌ها، پل‌ها و پل‌های مکانیزه که حجم زیادی از سرمایه شهر را تشکیل می‌دهد، به‌موقع انجام نشود، هم هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و هم در خدمت‌رسانی به شهروندان دچار مشکل می‌شویم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در حوزه‌های مختلف عمران، فرایند نگهداری و تعمیرات وجود دارد؛ قسمتی در خدمات شهری و قسمت دیگر در حمل‌ونقل و ترافیک و بخشی در حوزه عمران است؛ آن چیزی که مربوط به حوزه عمران می‌شود پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح است که حدود ۱۵۰ پل و تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر اصفهان داریم و اگر به‌موقع از این پل‌ها نگهداری نشود، درزهای انبساطی، دفع آب‌های سطحی و تعمیرات عمومی انجام نشود، ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیر به شهر وارد شود و در خدمت‌رسانی خلل ایجاد کند و هزینه‌های سنگین به همراه دارد.

کشاورزراد با اشاره به اینکه از سال ۹۸ به بعد مدیریت نگهداری و تعمیرات در معاونت عمران طبق چارت سازمانی فعالیت خود را آغاز کرد که در سال جاری تعمیرات درزهای انبساطی زیادی انجام شد، بیان کرد: در حال حاضر تعمیرات درزهای انبساطی پل بزرگمهر و فلزی انجام می‌شود که بیشتر فعالیت در این نقاط به خاطر ترافیک روز، در شب انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۲۸ عدد از ساختمان‌های شهرداری، برای نگهداری، مسائل مکانیکی، تاسیساتی، اعلام و اطفای حریق و آسانسور به معاونت عمران واگذار شده و یکی از ابنیه‌های فنی دیگر پارکینگ‌ها هستند؛ حدود ۲۵ پارکینگ فعال در شهر داریم که تعمیرات و نگهداری آن‌ها به عهده حوزه معاونت عمران است، همچنین روشنایی پارکینگ‌ها و اعلام و اطفای حریق آن‌ها که از نظر ایمنی اهمیت دارد نیز بر عهده معاونت عمران است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان بیان کرد: در سطح شهر اصفهان ۲۶ پل مکانیزه وجود دارد که ۱۰ پل در مرحله استفاده است؛ زمانی که این پل‌ها را از بخش خصوصی تحویل گرفتیم، بیش از ۴۶ درصد خاموشی داشتند که در حال حاضر به زیر ۱۰ درصد رسیده است؛ تعدادی از این پل‌ها در دست تعمیرات اساسی است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تعدادی که در بحث ایمنی مشکل داشتند، هم‌اکنون برای حفظ ایمنی با نصب سنسور اگر کوچک‌ترین اتفاقی بیافتد پل خاموش می‌شود.

کشاورزراد با بیان اینکه یکی از پل‌های پر تردد که دغدغه مردم نیز بوده است، پل مکانیزه میدان آزادی روبه‌روی دانشگاه اصفهان است که به دلیل فرسوده‌شدن و هزینه بالای این پل، تصمیم داریم پایه‌های پله برقی تعویض شود، گفت: تا سه هفته آینده پایه‌ها خریداری و نصب می‌شود.

وی گفت: حدود ۲۸ قرارداد با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نگهداری و تعمیرات داشتیم؛ همچنین اعتبار خوبی برای آسفالت معابر در نظر گرفته شده و اعضای شورای اسلامی شهر این اعتبار را مصوب و ابلاغ کردند که ۴۳۰ میلیارد تومان بودجه در سال جاری به این موضوع اختصاص داده شده است و نسبت به سال گذشته ۱۴۶ درصد افزایش داشته و حدود ۹۲ درصد از این اعتبار تأمین اعتبار شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در هشت ماهه سال جاری حدود ۲۱۰ هزار تن آسفالت در سطح یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر انجام است.

کد خبر 709206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.