ضرورت تخصیص ۱۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تحقق اهداف این اداره کل در بهره‌برداری ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال، نیازمند تخصیص هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

عطاالله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل در توسعه سیستان و بلوچستان نقش حیاتی دارد و راهسازی نیز یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه‌بر و زمان‌بر است، اما با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان راه‌سازی نیاز به بودجه بیشتری دارد به نحوی که هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دست ساخت است که برای بهره برداری از ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر از آن تا پایان سال جاری دو هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون از مجموع اعتبار مصوب امسال ۲۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و همچنان برای ادامه این روند هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

اکبری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل مانند توسعه بزرگراه‌های استان در این منطقه می‌تواند ظرفیت‌های مغفول مانده این منطقه را احیا کند، تاکید کرد: با وجود این بدهی، تمامی پیمانکاران با قدرت طرح‌های عمرانی و راه‌سازی استان را به پیش می‌برند.

وی گفت: گسترش شبکه راه‌های منطقه، تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز تجاری، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، سامان بخشیدن به یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی کشور یعنی چابهار- میلک، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و ضایعات ترافیکی و تأمین ایمنی بیشتر در حمل و نقل و بهبود بخشیدن سرمایه‌گذاری ملی و منطقه‌ای از مهم‌ترین اهداف توسعه شبکه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی می‌تواند نقش غیرقابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد و با توجه به قرابت‌های جغرافیایی و فرهنگی با کشورهای افغانستان و پاکستان، توسعه بزرگراه‌های این خطه حیاتی است.

کد خبر 709186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.