نسخه صادراتی متناسب با کشورهای هدف صادرات محصولات استان یزد تدوین شود

استاندار یزد با بیان اینکه حل موانع پیش روی فعالیت صادرکنندگان مستلزم تهیه مدل راهبردی صادرات و تجارت استان است، گفت: در این مدل باید راهکارهای افزایش صادرات به کشورهای هدف مشخص و برنامه ریزی لازم برای توسعه بازارهای هدف صادرات صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد که به منظور بررسی وضعیت صادرات و واردات استان و مسائل و مشکلات این حوزه برگزار شد صادرات را یکی از محورهای بسیار مهم از منظر مدیریت ارشد استان دانست و اظهار کرد: با توجه به ابعاد مختلف و پیچیدگی‌های این حوزه، یکی از اقدامات مهم مورد پیگیری باید مانع زدایی از مسیر صادرکنندگان باشد.

وی با بیان اینکه حل موانع پیش روی فعالیت صادرکنندگان مستلزم تهیه مدل راهبردی صادرات و تجارت استان است، افزود: در این مدل باید راهکارهای افزایش صادرات به کشورهای هدف مشخص و برنامه‌ریزی لازم برای توسعه بازارهای هدف صادرات صورت گیرد.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت شناخت نسبت به مسائل و نیازهای کشورهای هدف صادرات، گفت: در پرتو این شناخت می‌توان متناسب با هر کشور، نسخه‌ای مؤثر و کارآمد تهیه و اقدامات لازم را سامان داد.

فاطمی با بیان اینکه بردار صادراتی استان به اندازه بردار تولید استان قوی و توانمند نیست، گفت: اتاق بازرگانی باید به صورت ویژه مسائل مربوط به بازرگانی را پیگیری کند تا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه باشیم.

وی در ادامه به سابقه تاریخی و درخشان یزد در حوزه تجارت و بازرگانی اشاره و خاطرنشان کرد: باید با انجام کار دقیق و علمی و برنامه‌ریزی مناسب، یزد به جایگاه بازرگانی و تجاری خود باز گردد.

استاندار یزد با اشاره به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر واردات ماشین آلات و تجهیزات قدیمی و بعضاً فرسوده به کشور و استان، افزود: یکی از جهت گیری‌های مهم استان، افزایش بهره‌وری است لذا باید ورود این گروه از ماشین آلات به استان ممنوع اعلام شود.

فاطمی در ادامه با اشاره به تهیه برخی ماشین آلات مورد نیاز حوزه صنعت و معدن توسط نیروهای متخصص و مجرب داخلی، خاطرنشان کرد: با توجه به امکان تهیه بسیاری از این تجهیزات در داخل کشور و استان، باید لیستی از تجهیزات مورد نیاز تهیه و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

وی همچنین بر تهیه بسته تشویقی، جهت انجام حمایت‌های لازم از فعالین بخش خصوصیِ در حال حرکت در مسیر سیاست‌های استان و سند یزد نوین تاکید کرد.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی استان در زمینه افزایش بهره‌وری به ایستایی رسیده و در برخی موارد در برابر تغییر و تحول مقاومت می‌کند، افزود: بخش خصوصی استان باید در مسیر افزایش بهره‌وری فعالیت‌ها و نیز بهره‌مندی از شیوه‌های نوین تأمین مالی حرکت کند.

استاندار یزد همچنین با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در خصوص بروکراسی اداری، خاطرنشان کرد: مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها باید قوانین را به نفع مردم و بخش خصوصی تفسیر و فرآیند انجام امور را به صورت قابل توجهی کاهش دهند.

فاطمی در پایان بر احصاء و جمع بندی مسائل و مطالبات بخش خصوصی استان در ارتباط با دستگاه‌های مرتبط تاکید و خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مشترک، باید دغدغه‌های موجود به حداقل کاهش یافته و زبان مشترکی در این حوزه ایجاد شود.

کد خبر 709160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.