کشف عتیقه های دو هزارساله اشکانیان

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف اشیای عتیقه دوره اشکانیان از مخفیگاه یک متهم در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت اجتماعی پلیس مازندران، مجتبی راست خدیو در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر نگهداری و قاچاق اشیا عتیقه در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت این فرماندهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران پس از انجام بررسی‌های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی متهم و محل نگهداری اشیا عتیقه شدند، تصریح کرد: مأموران در بازرسی از محل مورد نظر تعداد ۱۳ قطعه اشیا عتیقه را که مربوط به تاریخ قبل از اسلام هستند، کشف کردند.

راست خدیو با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی عتیقه جات کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و قدمت آن به بیش از دو هزار سال پیش برمی‌گردد، اظهار کرد: اشیا بدست آمده مربوط به اشیا تدفینی (دفن به همراه جسد) که در گورستان دیده می‌شود می‌باشند و به‌دلیل بالا بودن ارزش ریالی آن هنوز مبلغ قطعی از سوی کارشناسان میراث فرهنگی اعلام نشد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، قاچاق اشیا عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و در صورت اطلاع از موارد مشابه، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کد خبر 709153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.