احداث نخستین سایت گردشگری بندری دریایی در فریدونکنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: برای نخستین بار در بین بنادر شمالی کشور، یک سایت گردشگری دریایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر فریدون‌کنار احداث خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید کیاکجوری، با اعلام اینکه برای نخستین بار در بین بنادر شمالی کشور به منظور توسعه سفرهای دریایی، تفاهم‌نامه احداث سایت گردشگری دریایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریالی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اراضی ۱۴ هکتاری بندر فریدون‌کنار مبادله شده است، گفت: اسناد نهایی مربوطه در هفته حمل‌ونقل سال جاری امضا و مبادله خواهد شد.

کیاکجوری درباره دیگر سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر شمالی ادامه داد: مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طرح احداث کارخانه تولید تجهیزات آزمایشگاهی توسط شرکت نویان نگین پارسیان است که با اعتباری بالغ بر ۴,۰۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است و در صورت بهره‌برداری، بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر آن، در دو هفته آینده نیز اکران پروژه ساخت انبار سرپوشیده ۱۰ هزار متر مربعی با اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر انجام و قرارداد آن تا پایان سال جاری امضا خواهد شد.

افزایش ۳۵۴ درصدی صادرات کالا از بنادر مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار تن کالا در بنادر نوشهر و فریدون‌کنار تخلیه و بارگیری شده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است؛ همچنین عملکرد اداره کل در بخش صادرات کالا از بنادر تابعه بیش از ۳۵۴ درصد و در بخش تعداد کشتی‌های وارده حدود ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

کیاکجوری با اظهار اینکه بیشترین مراودات این بندرها با کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان بوده است، اعلام کرد: محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این بنادر در سال جاری بوده است.

کد خبر 709152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.