نارضایتی مردم قزوین از افزایش ۴ برابری عوارض شهری

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و مالی شورای شهر قزوین گفت: افزایش بیش از حد عوارض شهری باعث نارضایتی بسیارزیاد مردم شده و متأسفانه سال گذشته هنگام تنظیم بودجه خام مدیران شهرداری قزوین شدیم و مردم را با افزایش حداقل ۴ برابری عوارض شهرداری مواجه کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، پنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای شهر قزوین در سال جاری شامگاه امروز -یکشنبه دوازدهم آذرماه- به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار و مسئولان اداره املاک شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

مدیران استانی برای رفع ترافیک دروازه‌رشت همراهی نمی‌کنند

ولی چگینی، عضو شورای شهر قزوین در این جلسه با اشاره به شکل‌گیری ترافیک سنگین در دروازه‌رشت قزوین اظهار کرد: مردم امروز به شدت از ترافیک دروازه‌رشت گله‌مندند و متأسفانه برخی از مدیرانی استانی برای رفع ترافیک دروازه‌رشت با ما همراهی نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: دروازه رشت مسیری خطرساز است و تا به امروز چندین فقره تصادف در این نقطه اتفاق افتاده که منجر به فوت همشهری‌ها و هموطنانمان شده است. بنابراین برای رفع ترافیک این نقطه باید زیرگذر اردبیلک را باز کنیم تا مردم از شرایط اسفناک دروازه رشت رهایی پیدا کنند و البته پیش از گشایش این مسیر باید ایمن‌سازی و استانداردسازی مسیر از طریق نصب نیوجرسی صورت بگیرد.

نارضایتی مردم از ۴ برابر شدن عوارض شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش به افزایش افسارگسیخته عوارض‌های شهرداری اعتراض کرد و گفت: افزایش بیش از حد عوارض شهری باعث نارضایتی بسیارزیاد مردم شده و متأسفانه سال گذشته هنگام تنظیم بودجه خام مدیران شهرداری قزوین شدیم و مردم را با افزایش حداقل ۴ برابری عوارض شهرداری مواجه کردیم که عوارض ماده ۱۰۰ و کسب‌وپیشه از آن جمله است.

چگینی تصریح کرد: در مجموع افزایش عوارض شهرداری بسیارنامتعارف بود و حتماً نیاز است که بازبینی و بازنگری در این عوارض انجام شود و باید در سال آینده نسبت به کاهش جدی عوارض شهرداری اقدام کنیم تا رضایت مردم دوباره حاصل شود.

لزوم تکریم ارباب و رجوع توسط مدیران شهری قزوین

علی فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین هم در این جلسه با اشاره به جلسه ۳ روز قبل خود با مهدی صباغی شهردار قزوین گفت: در این جلسه بنا شد لایحه‌ای را برای تعریض کمربندی نسیم شمال به شورای شهر قزوین ارائه بدهند.

وی اضافه کرد: در مورد ساماندهی موضوع بازار کار شهرداری قزوین هم در نهایت قرار شد معاون منابع‌انسانی شهرداری قزوین بر اساس قانون عمل کند و ما هم خارج از قانون چیزی از شهردار قزوین نخواسته‌ایم و نخواهیم خواست.

رئیس شورای شهر قزوین همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تشویق و تنبیه مدیران موفق و کم‌کار شهرداری قزوین تأکید کرد و گفت: اگر مدیری در چارچوب وطایف خودش قدم برنمی‌دارد، باید مؤاخذه شده و با او برخورد شود.

فرمانی به ضرورت تکریم ارباب و رجوع توسط مدیران شهری قزوین هم اشاره کرد و افزود: شاهدیم بعضی از مدیران شهرداری قزوین موضوع تکریم ارباب رجوع را در نظر ندارند و از نماینده شهردار قزوین می‌خواهیم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها پرداخت شود

فرج‌الله فصیحی رامندی، عضو دیگر شورای شهر قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه در جلسه با معاونت عمرانی استانداری قزوین بحث تعریض کمربندی نسیم‌شمال مطرح شد، گفت: در بودجه شهرداری قزوین ۱۰ میلیارد برای این امر دیدیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شش‌ماهه دوم سال هستیم، برآورد جدید بودجه برای اجرای این پروژه به شورای شهر قزوین ارائه شود تا مانند طرح کمربندی شرق با افزایش هزینه‌کرد هماهنگ‌نشده روبه‌رو شویم و بعد بخواهیم مجوز جابه‌جایی ردیف بودجه بگیریم.

این عضو شورای شهر در ادامه صحبت‌های خود به موضوع ساماندهی محله هادی‌آباد اشاره کرد و گفت: ابتدای خردادماه در جلسه‌ای که با مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان قزوین داشتیم، به ما قول دادند تا پایان خردادماه تملکات را انجام می‌دهد، اما با وجود افزایش قیمت تملکات هنوز این فرآیند تمام نشده است.

فصیحی رامندی با اشاره به تعیین‌تکلیف بازسازی محله هادی‌آباد افزود: اگر قرار است که با بنیاد مسکن هماهنگ شود، باید قرارداد مشارکت با بنیادمسکن تنظیم شده و به صحن علنی شورای شهر قزوین ارائه شود و برای باقی‌مانده تملکات این محله هم لایحه به شورا بیاید تا سرعت کار بالا برود.

وی همچنین به گله‌مندی اعضای شورای کتابخانه‌های شهرستان قزوین از عدم پرداخت سهم نیم‌درصدی شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: اگر این سهم پرداخت شود، انتهای سال این بودجه به صورت خودکار از حساب شهرداری قزوین برداشته شده و به خزانه عمومی دولت واریز می‌شود و بازگرداندن این پول به استان ناممکن می‌شود.

کد خبر 709151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.