واگذاری زمین به ۳هزار متقاضی طرح فرزندآوری در کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تا دهه فجر امسال، واگذاری زمین برای نزدیک به سه هزار نفر در طرح فرزندآوری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در دهمین جلسه ستاد جمعیت استان، با اشاره به گزارش مدیرکل راه و شهرسازی استان در واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا، اظهار کرد: در واگذاری زمین به طرح نهضت ملی مسکن به طرح فرزندآوری توجه شود که اگر بلوکی از طرح ملی مسکن آماده می‌شود، در اختیار این خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات فرزندآوری در برخی بانک‌ها، با بیان اینکه منابع بانک‌ها کفاف همه تقاضاها را نمی‌دهد و باید کمک کنیم که بانک‌ها آزادتر شوند، افزود: بانک‌ها از محل اعتبارات قرض‌الحسنه خودشان این کار را انجام می‌دهند و لازم است شرکت‌های بزرگ منابع را به بانک‌های استان بیاورند تا توانایی پرداخت بیشتری داشته باشیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: در طرح فرزندآوری هیچ زمین مشاعی واگذار نخواهد شد و زمین به صورت کامل تحویل داده می‌شود تا مشکلات تسهیلات نداشته باشد و بتوانند آن را وثیقه کنند و سند آزاد باشد.

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۷ هزار ثبت نامی در شمال استان کرمان برای واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند به بالا انجام شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۸۵۰ قرارداد واگذاری تحویل مردم شده و ۲۷ خانواده دارای چهار فرزند زمین دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا دهه فجر امسال، برای نزدیک به سه هزار نفر در طرح فرزندآوری زمین واگذار خواهد شد، گفت: ۴۰ هکتار زمین در سایت در محی‌آباد شهرستان کرمان در حال آماده‌سازی است که حدود ۶۰۰ قطعه زمین را شامل می‌شود که باید زمین‌های نهضت ملی مسکن را نیز پوشش دهد.

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نرخ باروری استان کرمان ۱.۸۳ درصد و بالاتر از متوسط کشوری ۱.۵۴ است، اظهار کرد: نرخ ولادت استان کرمان در هشت ماهه ابتدایی امسال ۵.۳ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

قاسمی با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۳۵۲ واقعه فوت در سال جاری در استان کرمان افزود: با احتساب نرخ ولادت، نرخ رشد طبیعی جمعیت استان ۰.۶۳ درصد است.

کد خبر 709142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.