جمع‌آوری و ساماندهی ۳۴ متکدی و کودک کار خیابانی در اراک

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از جمع‌آوری و ساماندهی ۳۴ متکدی و کودک کار خیابانی در این شهر خبر داد.

علیرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهر اراک در سال جاری، در هفته ابتدایی آذر ماه اجرا شد.

وی افزود: طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی از ۴ لغایت ۱۰ آذر ماه به صورت مستمر و شبانه‌روزی ادامه یافت و در این راستا ۳۴ نفر شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: از ۳۴ متکدی و کودک کار شناسایی شده، ۳۲ نفر مرد و دو نفر زن بودند.

شعبانی ادامه داد: همچنین از ۳۴ نفر مذکور سه نفر کودک کار بودند که یک کودک تبعه افغان تحویل اداره اتباع و دو کودک دیگر تحویل بهزیستی و سپس به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

وی گفت: ۲۵ نفر از این متکدیان دارای اعتیاد بودند که ۹ نفر از آن‌ها معتاد متجاهر شناخته شده و به کمپ ماده ۱۶ منتقل شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اضافه کرد: این افراد از سوی خانواده طرد و برای تأمین هزینه‌های مواد مخدر به تکدی‌گری روی آورده و به خیابان گردی و کارتن خوابی و مصرف مواد در سطح شهر می‌پردازند، کمک شهروندان به این افراد موجب مصرف بیشتر مواد می‌شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ الونک ایجاد شده توسط افراد معتاد و کارتن خواب توسط شهرداری شناسایی، تخریب و جمع‌آوری شد و افراد کارتن خواب به گرمخانه شهرداری واقع در خیابان قائم مقام، چهارراه ادبجو هدایت شدند.

کد خبر 709136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.