فرونشست زمین از بدترین حوادثی است که می‌تواند در کشور رخ دهد

وزیر کشور گفت: فرونشست زمین از بدترین حوادثی است که می‌تواند در کشور رخ دهد و در صورت وقوع قابل برگشت نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز _یکشنبه، دوازدهم آذر_ در ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید از هم‌اکنون برای مقابله با فرونشست زمین آماده بود، اگر توان علمی کافی در کشور وجود دارد برای اقدامات پیشگیرانه از ظرفیت مراکز تحقیقاتی داخلی و در غیر این صورت از توان مراکز بین‌المللی استفاده شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون انجام شده، به این مقدار کفایت مقابله و پیشگیری از وقوع فرونشست زمین را نمی‌کند، افزود: بحث فرونشست یک موضوع جدی است و استان اصفهان از مهمترین استان‌ها در این زمینه به شمار می‌آید.

وزیر کشور تصریح کرد: برای مقابله با فرونشست زمین که یک بحث بحرانی است، نمی‌توان با ساز و کار عادی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را دنبال کرد، باید با اولویت پیگیر تأمین منابع مورد نیاز پیش‌بینی شده در این زمینه بود و به سرعت اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

وحیدی با اشاره به لزوم راه‌اندازی ستاد مدیریت بحران در هر سازمان گفت: باید بر اساس وظایف و مسئولیت‌های نهادها و سازمان‌های مختلف سناریوهای مناسب مدیریت بحران داشت و بر اساس آن تمرین کرد و آموزش داد.

وی تاکید کرد: مدیریت بحران از پیچیده‌ترین کارها در حوزه مدیریت است، زیرا باید در جا تصمیم‌گیری و عمل شود و از نظر شخصی باید قدرت لازم برای تصمیم‌گیری در لحظه را داشته باشد، از همین رو در انتصاب افراد باید شایستگی آن‌ها مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 709131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.