آغاز رسمی کاشت ۱۵ میلیون اصله نهال در یزد

در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، کاشت نهال در شهرک ۳۷۷ هکتاری نهضت ملی مسکن پردیس زندگی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد، مهران فاطمی در مراسم آغاز رسمی کاشت ۱۵ میلیون اسلحه نهال در مدت چهار سال ویژه استان یزد که در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اجرا شد، اقدام به کاشت درخت نهال زیتون کرد.

وی این درخت را در شهرک ۳۷۷ هکتاری نهضت ملی مسکن پردیس زندگی کاشت و افزود: کاشت نهال در شهرک پردیس زندگی یزد انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ۳۶ هکتار فضای سبز برای این شهرک ۳۷۷ هکتاری انجام شود.

استاندار یزد با بیان اینکه بشر بعد از تربیت انسان موجودی مبارک‌تر از درخت پرورش نداده است، تصریح کرد: امر درختکاری امر مبارکی است که در استان از آن حمایت می‌کنیم و از محل مسئولیت‌های اجتماعی موجود، بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.

فاطمی اضافه کرد: امسال به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد برای کاشت درخت و نهال اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه طرح کمربند سبزی برای شهرک پردیس زندگی یزد دیده شده است، تأکید کرد: کاشت نهال و درخت در این کمربند سبز مورد توجه و در اولویت اداره کل منابع طبیعی استان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، پیش از این سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد اقدام به کاشت هزار اصله نهال زیتون در مجموعه تولید شن و ماسه، آسفالت و بتن سازمان همیاری در منطقه چم تفت و به یاد شهدای همیشه جاوید استان در وسعت بیش از یک هکتار کرده بود.

کد خبر 709123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.