بیشتر مدیران کشور فساد گریز هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: در سطح کشور دو نوع مدیر داریم که یک گروه مدیران فساد ستیز و گروه دیگر مدیران فساد گزیر هستند و متاسفانه در سطح کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فساد گریز هستند که دل و جرات و شهامت ورود به کار ندارند و چند صباحی به دنبال مدیریت کردن هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، سیدمصطفی بحرینی عصر امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در حاشیه یکصد و سی و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: مشارکت شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی در موضوعات مختلف استان بارز است که آزادسازی حریم کمربندی، جمع‌آوری سایت ضایعات و پاکسازی حوزه کمربندی و ساماندهی این مراکز از جمله آنهاست.

وی افزود: ساماندهی مراکز ضایعات از جمله مواردی است که می‌تواند کاهش سرقت‌ها را در پی داشته باشد، همچنین از نظر زیست محیطی و آلودگی که به دنبال دارد نیاز است تا ساماندهی در خصوص این موضوع به همت شورای اسلامی و شهرداری شیراز در دستور کار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: یکی دیگر اقدامات اثرگذاری که در سطح کلان شهر شیراز به جد دنبال شد آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب بود که با کمترین میزان تنش و هزینه با این موضوع برخورد شد و جمع‌آوری محصولات این مزارع انجام شد.

بحرینی تاکید کرد: در ارتباط با آب‌های آلوده باید فکر اساسی کرد و با انجام اقداماتی همچون ایجاد تصفیه خانه از تکرار این موضوع جلوگیری شود تا سال‌های آینده این موضوع را شاهد نباشیم.

وی همچنین به موضوع حفظ و صیانت از باغات به ویژه باغات قصردشت اشاره و تصریح کرد: در این خصوص ضرورت دارد علاوه بر همکاری که دستگاه‌های اجرایی متولی در این خصوص دارند، اما در مواردی که منجر به سو استفاده، تخریب و تغییر کاربری غیر مجاز باغات می‌شود حوزه دادستانی به جد موضوع را دنبال می‌کند و با متخلفین و سواستفاده‌کنندگان در این موضوع به نحو اشد مجازات آن‌ها را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

سه دستگاه متولی در ساماندهی رودخانه چنار راهدار به تعهدات خود عمل نکردند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که با همکاری دستگاه‌های اجرایی دنبال شد ساماندهی رودخانه چنار راهدار بود، اما از این موضوع رضایت نسبی نداریم، چرا که شهرداری، سازمان آب و آبفا تعهد دادند تا ساماندهی ۷ کیلومتری از مسیر این رودخانه انجام شود اما تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

بحرینی همچنین به معضل سد معبر در کلان شهر شیراز اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه مجوزهای لازم در خصوص این موضوع در اختیار شهرداری شیراز گذاشته شد تا این اقدام در چارچوب قانونی پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اظهار کرد: اگر چه اقدامات ناقص است، اما با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اقدامات در حال پیگیری است.

بیشتر مدیران کشور فساد گریز هستند

بحرینی همچنین به موضوع مدیران فساد اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح کشور دو نوع مدیر داریم که یک گروه مدیران فسادستیز و گروه دیگر مدیران فسادگریز هستند، در سطح کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فسادگریز هستند که دل و جرأت و شهامت ورود به کار ندارند و چند صباحی به دنبال مدیریت کردن هستند.

به گفته وی، مدیریتی که بدون تنش ترک باشد مدیریت فساد گریز است و مدیریتی که هجمه نامطلوب به آن وارد نشده باشد فساد گریز است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تاکید کرد: حمایت ما از مدیران فساد ستیز است. همچنین تعقیب و کنترل مدیران فساد گزیر است که عملکرد آنها ضعیف و ناشی از ترک فعل، قصور و ناکارآمدی باشد که تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

بحرینی اظهار کرد: طی دو سال گذشته موارد متعددی از مدیران گروه فسادگریز را داشته‌ایم که با آن‌ها برخوردهای لازم را داشته‌ایم.

ساماندهی بار فروشان در حاشیه خیابان و اغذیه فروشان از دیگر موضوعاتی بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این جلسه به آن اشاره کرد.

کد خبر 709120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.