بیش از ۳۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کردستان قرار دارد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: ۳۲ هزار و ۵۳۵ نفر معلول در استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند که ۴۷ درصد این افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده و نیازمند توجه ویژه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حسین رسولی امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز غیر دولتی و انجمن‌های معلولان که در سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ۳۲ هزار و ۵۳۵ نفر معلول در استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستمر و غیرمستمر این سازمان بهره می‌برند.

وی افزود: قریب به ۴۷ درصد از معلولان استان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده که نیازمند توجه ویژه هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم در حال حاضر هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری در استان کردستان نداریم و امسال نیز شاهد افزایش ۴۰ درصدی حق مستمری بودیم.

رسولی تصریح کرد: امروز نسبت به گذشته نگاه نسبت به جامعه معلولان تغییر کرده و جامعه معلولان مشارکت بیشتری در اجتماع دارند.

وی وجود موانع فرهنگی و فیزیکی را دو چالش عمده برای عدم حضور قشر معلولان در اجتماع دانست و گفت: باید همه بخش‌های جامعه، دستگاه‌ها و متولیان امر بستر لازم برای مشارکت بیشتر معلولان در اجتماع را فراهم کنند.

مدیرکل بهزیستی کردستان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با ۵۴ مأموریت شاخص و بیش از ۱۲۰ فعالیت، برنامه و طرح به طیف وسیعی از جامعه خدمات ارائه می‌دهد که بیش از ۳۰ فعالیت آن مربوط به حوزه توانبخشی است.

کد خبر 709118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.