بهسازی و نوسازی بیش از هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده لرستان

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان از ارائه تسهیلات دولتی در قالب نهضت ملی مسکن و همچنین بسته های تشویقی برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، بهزاد شاکرمی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان صبح امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در جلسه تشریع آخرین وضعیت ساخت مسکن در بافت فرسوده لرستان اظهار کرد: در استان لرستان ۲۰۵۱ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی در راستای قانون نهضت ملی مسکن موظف به بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده است.

وی افزود: در راستای قانون نهضت ملی مسکن مکلفیم ۱۶۵۴ واحد را ظرف چهار سال در بافت‌های فرسوده نوسازی و بهسازی کنیم که برای انجام این کار سه مشوق از جمله تخفیف پروانه ساختمان و تخفیف خدمات نظام مهندسی را در نظر گرفته‌ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: جدیدترین تسهیلاتی که به بافت فرسوده تعلق می‌گیرد، در حوزه نهضت ملی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات است که از این تسهیلات ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و مابقی که مبلغ ۳۶۵ میلیون تومان است، در قالب وام نهضت ملی پرداخت می‌شود که این فرصت مناسبی برای بهسازی بافت‌های فرسوده استان است.

شاکرمی تصریح کرد: شهرداران باید مشوق و بسته‌های تشویقی خود را به هر نوعی که صلاح می‌دانند پیشنهاد کنند تا در کمیسیون ماده پنج و ستاد بازآفرینی شهری آن را مصوب کنیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از این ظرفیت‌های قانونی برای نوسازی بافت‌های تأمین شده ببریم.

وی اضافه کرد: در این راستا شهرداری‌ها مکلف هستند پروانه‌هایی را که برای بافت‌های فرسوده صادر کردند در سامانه شرکت باز آفرینی ایران بارگذاری کنند، چرا که عملکرد شهرداری‌ها بر اساس عملکرد آن‌ها در بافت‌های فرسوده توسط وزارت کشور ارزیابی می‌شود، بنابراین ضرورت دارد این آمار تا پایان هفته در سامانه شرکت باز آفرینی ایران بار گزاری شود.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان ادامه دارد: محدودیتی برای ثبت‌نام در راستای ساخت و ساز و بهسازی بافت‌های فرسوده استان نداریم و این مشوق‌ها برای امسال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 709105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.