مناسب‌سازی معابر کردستان در اولویت قرار گیرد

استاندار کردستان گفت: عمده مسئله‌ای که امروز جامعه معلولان با آن روبه‌رو هستند موضوع مناسب‌سازی معابر است که باید در اولویت قرار گیرد و اهتمام بیشتری نسبت به آن در استان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز غیر دولتی و انجمن‌های معلولان که در سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جامعه توان‌یابان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری در جامعه توانمند و افتخارآفرین هستند.

وی افزود: عمده مسئله‌ای که امروز جامعه معلولان با آن روبرو هستند موضوع مناسب‌سازی معابر است که باید در اولویت قرار گیرد و اهتمام بیشتری نسبت به آن در استان وجود داشته باشد.

استاندار کردستان با اعلام نارضایتی از وضعیت مناسب‌سازی معابر و اماکن در استان، اضافه کرد: هرچند شهر سنندج شهر تپه‌ها بوده و پستی و بلندی و توپوگرافی خاص خود را دارد اما وظیفه دستگاه‌ها و شهرداری است که تکلیف خود را نسبت به این قشر انجام دهند تا بدون مشکل تردد کنند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: ورزش جزو واجبات برای جامعه معلولان است چون وقتی سن بالا می‌رود اگر بدن‌ها ورزیده نشده باشد دچار مشکل می‌شوند، پس حمایت از برنامه‌های ورزشی در جامعه معلولان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در راستای تشویق جامعه معلولان به انجام ورزش، برگزاری جشنواره‌های ورزشی و میزبانی مسابقات معلولان باید در اولویت قرار گیرد که ما هم از این مسئله حمایت می‌کنیم تا انجام شود.

استاندار کردستان ادامه داد: به نظر می‌رسد قوانینی که برای جامعه معلولان در مجلس تصویب شده است نیاز به یک آسیب شناسی دارد چون موضوعی که قانون می‌شود و در اجرا به خوبی پیش نمی‌رود یک جای کار مشکل دارد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: مدیریت کلان سازمان بهزیستی متعهد به حل مشکلات جامعه معلولان است که در این راستا از دیدگاه‌های کارشناسی برای حل مشکلات جامعه معلولان استقبال و آن را پیگیری می‌کنیم تا منجر به گره‌گشایی شود.

کد خبر 709074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.