پیشرفت پایدار بدون نگاه فرهنگی امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: پیشرفت پایدار کشور بدون نگاه فرهنگی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور پیش از ظهر امروز یکشنبه _دوازدهم آذر _در شوری اداری استان مرکزی اظهار کرد: تقویت هویت ملی و دینی ضامن پیشرفت کشور است بنابراین توجه به این مهم در تمام امور اقتصادی و تولیدی ضروری است.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش کشور مدیریت است افزود: تجربه نشان داده در عرصه‌های مختلف هر جا مدیران جهادی و سالم و صادق و دلسوز و … حضور یابد شاهد کارنامه درخشان در آن حوزه خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های کم نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد، این استان صنعتی و برخوردار از صنایع مهم و مادر و تعیین کننده است و دارای قابلیت‌های بسیار خوب در بخش کشاورزی است.

موسی‌پور با بیان اینکه آمارهای تولید محصولات کشاورزی در استان مرکزی قابل توجه است و رتبه‌های خوبی در برخی تولیدات دارد گفت: این استان در بخش صنایع دستی و گردشگری هم قابلیت‌های کم‌نظیری دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: بیش از هزار اثر ثبت شده و قابلیت‌های گردشگری سیاسی و مذهبی، از دیگر ویژگی‌های این استان است و در حوزه معدن هم جز ۱۰ استان برتر کشور است.

موسی‌پور افزود: استان مرکزی در کنار این ویژگی‌ها، مرکز مفاخر و مشاهیر کشور است و جمعیت قابل توجهی از نخبگان و مشاهیر در این استان متولد و پرورش یافته‌اند.

وی با بیان اینکه مدیران استان مرکزی در کنار نگاه به پیشرفت و توسعه استان، نگاه فرهنگی دارند زیرا پیشرفت پایدار بدون توجه به فرهنگ امکان پذیر نیست، گفت: اهمیت فرهنگ به گونه‌ای است که اگر به آن و شاخص‌های فرهنگی توجه شود بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: بسیاری از ناترازی‌ ها به دلیل عدم توجه به مصرف و فرهنگ مصرف است.

موسی‌پور با بیان اینکه امام راحل عنصر قدرت نرم را در محاسبات، جلا داد و با این عنصر توانست رژیم پهلوی را به سقوط برساند تصریح کرد: امام قدرت نرم را برای مقابله با رژیم منحوس پهلوی به کار گرفت و با تکیه بر اعتقادات و باورها و حضور مردم به عنوان اساس قدرت جنگ نرم، ریشه رژیم شاهنشاهی را از کشور نابود کرد.

وی ادامه داد: توجه امام راحل پس از انقلاب برای استمرار این مهم بر همین قدرت بود به گونه‌ای که در سال ۵۸ این قدرت نرم را سامان داده و ماموریت‌هایی برای ساماندهی امور تبلیغی ابلاغ کردند.

رئیس شوری هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه امام راحل تنها با تکیه بر قدرت مردم، انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور داد اضافه کرد: فتنه تیرماه سال ۷۸ یک فتنه عمیق و سنگین بود که این فتنه را حضور و قدرت مردم خنثی کرد، ملت همواره پای نظام هستند و توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی می‌کنند.

موسی‌پور تاکید کرد: رخدادهای سال گذشته که سه ماه کشور را درگیر خود کرد، بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات علیه انقلاب اسلامی بود، دشمنان نظام اسلامی همه ظرفیت‌های خود را با فرماندهی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و… تجمیع کرده و تمام رسانه‌های دنیا را در سایه دروغ به کار گرفتند و مطمئن بودند که ضربه کاری را به نظام وارد خواهند کرد.

وی ادامه داد: دشمنان تصور می‌کردند که نظام از بین می‌رود، اما در کنار اقدامات نظامی و امنیتی و اطلاعاتی که برای مقابله با این اقدامات صورت گرفت، حضور و قدرت مردم توانست این فتنه را خنثی کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: بیش از ۴۰ میلیون نفر در این سه ماه در اجتماعات و فراخوان‌های مذهبی و تشییع پیکر شهدا حضور پیدا کردند و دشمن مشاهده کرد که مردم با تمام وجود پای این نظام ایستاده‌ اند و در نهایت، با حضور ملت این توطئه سنگین خنثی شد.

موسی‌پور با بیان اینکه مهمترین وظیفه کارگزاران نظام حفظ قدرت و ظرفیت مردم و افزودن بر آن است خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در سفرهای استانی خود بیشترین توجه را به حضور در جمع مردم دارد.

وی افزود: در سالگرد اغتشاشات، رئیس جمهور به سنندج رفت و خیل کثیری از مردم به استقبال او رفتند و برای استقبال غوغایی برپا کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: از همه مدیران درخواست داریم ارتباط خود را با مردم تقویت کنند البته ممکن است در این راه سختی‌هایی نیز وجود داشته باشد اما در نفس این مهم برکات بسیاری وجود دارد چرا که این مهم مشی ریاست جمهوری است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

موسی‌پور با بیان اینکه بسیاری از نارضایتی‌های مردم نارضایتی از سیستم و بروکراسی اداری است گفت: باید پیوند با مردم با رفع مشکلات این سیستم تقویت شود.

کد خبر 709039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.