تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در کردستان تهدیدی جدی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و عدم توجه به خاک تهدیدی جدی برای کشاورزی استان است که می‌طلبد رسانه‌ها، دانشجویان و اساتید دانشگاه در این حوزه به کمک سازمان جهاد کشاورزی آمده و عکس‌العمل نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، پیمان اسکندری امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در همایش روز جهانی خاک که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و عدم توجه به خاک تهدیدی جدی برای کشاورزی استان است که می‌طلبد رسانه‌ها، دانشجویان و اساتید دانشگاه در این حوزه به کمک سازمان جهاد کشاورزی آمده و عکس‌العمل نشان دهند.

وی افزود: حوزه خاک در استان کردستان مظلوم واقع شده که ضروری است انجمن‌های مردم نهاد با تعامل با سازمان‌های مرتبط در صیانت از خاک همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بر اساس قانون حفاظت اراضی کشاورزی، جهاد کشاورزی مکلف به مطالعات خاک شده و کردستان به عنوان استان دوم، مدیریت خاک را تشکیل داده است که امید آن می‌رود اتفاقات خوبی در حوزه خاک صورت بگیرد.

اسکندری ادامه داد: هدف‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و با ترویج و آموزش به کشاورزان در صیانت از خاک و اراضی کشاورزی، جهاد کشاورزی گام‌های خوبی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید با هدف حفاظت از خاک در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: یکی دیگر از طرح‌ها اجرای شش هزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیبدار است که از خاک صیانت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان طرح دیگر برای صیانت از خاک را تناوب زراعی گندم و جو با علوفه‌ها دانست و گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، آبخیزداری و آب خوان‌ داری و کنترل سیلاب‌ها و رفع تداخل ۶۰ درصد از اراضی استان نیز همه از اقداماتی هستند که در حوزه خاک توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان انجام شده است.

کد خبر 709038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.