۷۰ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی گلستان تایید شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ۷۰ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی پس از پایش و راستی آزمایی تایید شده است، گفت: همکاری نکردن، مغایرت در زیست بوم، مغایرت در تاریخ شروع و نبود طرح در محل از دلایل انحراف و تخلف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، حسینعلی خواجه مظفری بعدازظهر امروز _یکشنبه سیزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و صد طرح اشتغال‌زایی در سطح استان به‌صورت میدانی، پایش و راستی‌آزمایی شدند که از این تعداد ۸۰۰ طرح یعنی بیش از ۷۰ درصد مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: همکاری نکردن، مغایرت در زیست بوم، مغایرت در تاریخ شروع و نبود طرح در محل از دلایل انحراف و تخلف است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: زیست‌بوم اشتغال بر این نظریه استوار است که صِرف پرداختِ تسهیلات تولید، شغل ایجاد نخواهد شد، بلکه باید ابعاد مالی، حقوقی، زیرساخت، فناوری و بازاریابی به‌عنوان پنج متغیر اساسی تولید موردتوجه قرار گیرد.

خواجه مظفری تصریح کرد: برای اجرای زیست‌بوم تاکنون هشت هزار و ۹۲۰ مورد تأمین مالی، شش هزار ۳۵۲ مجوز، هفت هزار و ۷۱ مورد مشاوره شغلی و دو هزار و ۳۳۹ مورد آموزش‌های مهارتی توسط دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال هر استان متناسب با جغرافیا، جنسیت و قابلیت‌های آن منطقه تعریف می‌شود، گفت: مبارزه با بیکاری همچون سایر آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه همه افراد جامعه است که در این راستا زیست‌بوم ملی اشتغال به دنبال اجتماعی‌کردن ایجاد شغل در کشور است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به استقبال خوب گلستانی‌ها از سامانه جست‌وجوی شغل، افزود: تا به حال از مجموع سه هزار و ۶۱۵ متقاضی ثبت شده، حدود هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

خواجه مظفری اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری را ۱۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: تاکنون ۸۴ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

کد خبر 709030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.