دغدغه دانشجویان حقوق دانشگاه اصفهان روی میز شورای شهر

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) میزبان معاون فرهنگی دانشکده حقوق و تعدادی از اعضای انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تعدادی از دانشجویان حقوق دانشگاه اصفهان امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ مهمان شورای اسلامی شهر بودند و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص مدیریت شهر بر مبنای قانون اساسی بیان کردند.

دغدغه دانشجویان حقوق دانشگاه اصفهان روی میز شورای شهر

نخبگان دانشگاه در کنار مدیریت شهری قرار گیرند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: آمادگی داریم تا نخبگان دانشگاه در کنار مدیریت شهری، با مشارکت به رفع مشکلات و ارتقای شرایط زیست‌محیطی کمک کنند.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر با دعوت از انجمن علمی حقوق می‌توانند، با احصای ایده‌ها و پیشنهادهای آن‌ها، این موارد را پیگیری کنند.

دغدغه دانشجویان حقوق دانشگاه اصفهان روی میز شورای شهر

یک بال قانون اساسی که به شوراها اختصاص دارد، بسته است

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خاطرات دوران دانشجویی خود در روز دانشجو و مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی با تاکید بر اینکه نباید تاریخ را فراموش کنیم، اظهار کرد: متأسفانه شوراها دیر فعالیت خود را آغاز کردند، در حقیقت قانون اساسی دارای دو بال مجلس شورای اسلامی و شوراها است، که اکنون یک بال قانون اساسی که به شوراها اختصاص دارد، بسته است.

وی افزود: درخواست می‌کنم شوراها مطالبات بحق مردم را طلب کنند.

دغدغه دانشجویان حقوق دانشگاه اصفهان روی میز شورای شهر

طرح «شهر جو» شبیه‌سازی مدیریت شهر برای دانشجویان است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه در موضوع مسائل زیست‌محیطی اجماع از سوی همه گرایش‌ها و ذهنیت‌های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: هر فردی در هر جایگاهی که ایستاده است باید ببیند برای حل این مشکلات چه کاری می‌تواند انجام دهد، شما دانشجویان، دانش حقوقی دارید، بنابراین پیرامون حقابه زیست‌محیطی شهر اصفهان و بی‌آبی، در چهارچوب قانون اتفاقاتی را رقم بزنید تا دانشگاه پیشران باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح «شهرجو» تصریح کرد: این طرح شبیه‌سازی مدیریت شهر برای دانشجویان است، دانشجویان برای تجربه این فرایند می‌توانند با تشکیل گروهی در بازدیدهای مستمر و جلسات شرکت کنند و با فرآیند و سیستم شهرداری آشنا شوند.

به گفته وی حضور دانشجویان در طرح شهرجو می‌توانند زمینه‌ساز تشکیل انجمن دانشجویی به نام شهرجو در دانشگاه باشند.

دغدغه دانشجویان حقوق دانشگاه اصفهان روی میز شورای شهر

افراد دارای مشکلات تنفسی به دلیل آلودگی هوا در خانه‌ها حبس شده‌اند

احمد شریعتی، عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تاکید بر اینکه انقلاب مدیون دانشگاه و حوزه است، اظهار کرد: هر حرکتی توسط حوزه و دانشگاه آغاز شده به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات اشاره شده از سوی دانشجویان همچون فرونشست، خشکسالی و آلودگی هوا گفت: امروز من در جلسه ماسک زدم تا با افرادی که مشکلات تنفسی دارند همدردی کنم، متأسفانه این افراد به دلیل آلودگی هوا که روزهای آتی نیز اوج می‌گیرد، نمی‌توانند از هوای آزاد بهره ببرند در خانه‌ها حبس شده‌اند.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دانشجویان به‌ویژه آن‌ها که در حقوق سرآمد هستند، می‌طلبد مطالبه‌گری کند.

دغدغه دانشجویان حقوق دانشگاه اصفهان روی میز شورای شهر

فرونشست در بناهای تاریخی، اتفاق ناگواری است

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات ناگوار در شهر فرونشست در بناهای تاریخی است، اظهار کرد: طبق قانون هر نهادی که متولی بناهای تاریخی است، موظف به حفظ و نگهداری از آن است، اما میراث فرهنگی، اوقاف و راه و شهرسازی و مجموعه‌های دولتی این قانون را عمل نمی‌کنند که موجب شده است شاهد اتفاقات ناگوار باشیم.

وی افزود: ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که قابل جبران نباشد، بنابراین انجمن علمی حقوق دانشگاه اصفهان می‌توانند دست به دست هم دهند و پیرامون این موضوع مطالبه‌گری کنند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر مسئولان میراث نمی‌توانند حافظ آثار تاریخی باشند، آن را به مردم واگذار کنند و از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 708954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.