کسر ۴ امتیاز از سپاهان، اسباب خنده شده است/ فوتبال یک ورزش برابر است

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران، در خصوص بازی‌های سرنوشت‌ساز نمایندگان کشورمان در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌های جالبی‌ مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بدون شک، دوشنبه و سه‌شنبه شب، حساس‌ترین لحظات چند وقت اخیر فوتبال ایران است، چراکه سپاهان و پرسپولیس به عنوان نماینده‌های شایسته کشورمان برای موفقیت و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنند.

در گروه C، سپاهان دوشنبه‌شب، ساعت ۲۱:۳۰ به جای جده و ورزشگاه ملک عبدالله، در شهر اسپورت سیتی در جوار مکه مکرمه و داخل ورزشگاه ۳۸ هزار نفری کینگ عبدالعزیز، میهمان الاتحاد عربستان سعودی است، تیمی که رقابت‌ها را با نونو اسپیرتیو سانتو آغاز کرد، اما چند هفته‌ای است که مرد پرتغالی به‌خاطر کسب نتایج ضعیف برکنار شده و جایش را مارچلو گایاردو گرفته است.

در گروه E هم سه‌شنبه شب از ساعت ۱۹:۳۰، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل الدحیل قطر قرار می‌گیرد؛ رقابتی که آن‌قدر حساس است که بلیت‌های آن، چند روز قبل و در عرض سه ساعت، با نصف قیمت، به‌طور کامل به فروش رسید.

در آستانه این دو دیدار مهم و درباره شرایط صعود دو تیم شایسته کشورمان، با پایان رأفت بازیکن سابق پرسپولیس، گفت‌وگویی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: ابتدا درباره الاتحاد و سپاهان صحبت کنیم؛ به نظر شما شرایط چطور پیش خواهد رفت؟

خدا را شکر امسال سپاهان، هم در لیگ‌برتر هم در آسیا کیفیت بسیار خوبی را ارائه داده است و امیدوارم با کسب حداقل امتیاز بتواند صعود کند، البته حتی شاید با برد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شوند. اصفهان واقعاً تیم خوبی دارد، هواداران خوبی هم حمایتش می‌کنند که برای پیروزی و صعود، لحظه‌شماری می‌کنند. باور کنید امکان برتری برابر این حریف وجود دارد، چراکه سپاهان، از درون دروازه تا خط حمله، از ستاره‌های خوبی بهره می‌برد، مورایس هم یک سرمربی با دانش است؛ انشاالله تلافی سه امتیاز ناحقی که AFC به الاتحاد داد، در عربستان جبران شود و بچه‌ها با دست پر به اصفهان برگردند.

ایمنا: حضور ستاره‌های الاتحاد و ضعف خط دفاعی سپاهان در غیاب محمدی و حسین‌نژاد، چقدر در روند بازی تأثیرگذار است؟

رأفت: به‌طور قطع کار برای سپاهان سخت خواهد بود، الاتحاد در زمین خودش بسیار عالی بازی می‌کند، در کشور عربستان هم حمایت می‌شود و شرایط فوق‌العاده‌ای دارد، بازیکنانی همچون عبدالرزاق حمدالله، ژوتا، کوردنادو بسیار عالی هستند. غیبت هادی محمدی، جواد حسین‌نژاد و سایرین، در روند کار سپاهانی‌ها اخلال ایجاد خواهد کرد، اما خود بازیکنان هم می‌دانند که این جدال، برایشان حکم مرگ و زندگی دارد و باید با تمام وجودشان به زمین بروند، هرچند که ستاره‌های طلایی‌پوش به یک وحدت تاکتیکی رسیده‌اند و از شرایط حساس، آگاه هستند. به هر حال امیدوارم آن‌ها اسیر جَو وحشتناک ورزشگاه نشوند و نتیجه مطلوب برای سپاهان ایران رقم بخورد.

ایمنا: به نظر شما کلید امتیاز گیری سپاهان برای این مسابقه در چیست؟

رأفت: همان‌طور که گفتم سپاهان امسال هم در لیگ و هم در آسیا شرایط خوبی دارد. آن‌ها فقط سعی می‌کنند فوتبال شناور خودشان را پیاده کنند، این تیم، فوتبال منطقی و هوشمندانه همراه با آرامش را تحت هدایت مورایس به نمایش می‌گذارد که هر لحظه می‌تواند خطرناک باشد، اما هر تیمی نقاط ضعفی دارد، به نظر من عمق دفاع طلایی‌پوشان نباید راه نفوذ داشته باشد. به‌طور قطع مورایس به این نکته به‌طور کامل واقف است و برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است.

کسر ۴ امتیاز از سپاهان، اسباب خنده شده است/ فوتبال یک ورزش برابر است

ایمنا: به نظر شما بین فوتبال ایران و عربستان شکاف ایجاد شده است؟

رأفت: ما می‌دانیم که تیم‌های عربی متمول هستند، سرمایه زیادی دارند و هزینه‌های زیادی برای فوتبالشان انجام می‌دهند، ضمن اینکه حالا علاقه‌مندان زیادی هم پیدا کرده‌اند؛ آنها برای کشورشان و آینده‌شان، چشم‌انداز و برنامه‌ریزی خوبی دارند و سعی می‌کنند بازیکنان بزرگ و با کیفیت را جذب کنند، علاوه بر آن، به مسائل زیرساختی هم اهمیت می‌دهند و اسپانسرهای بسیار قوی آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، جام‌جهانی ۲۰۳۶ هم به عربستان سعودی رسیده است؛ این کشور از بهترین وررشگاه‌ها بهره می‌برد و بسیاری مسائل دیگری هم وجود دارد. به هر حال، عرب‌ها خودشان را به کشورهای صاحب سبک فوتبالی نزدیک کرده‌اند و با جذب ستاره‌هایی مثل کریستیانو رونالدو، بنزما، نیمار که به‌طور قطع سال‌های آینده تعدادشان بیشتر هم خواهد شد، شرایط استثنایی را تجربه می‌کنند؛ با این وجود، ما هم در کشور خودمان، بازیکنان بسیار باکیفیتی داریم، اما امکاناتمان در حد کشور خودمان است. من فکر می‌کنم با این شرایط و برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، حتی از آسیا هم عقب افتاده‌ایم و این اتفاق برای فوتبالمان بسیار خطرناک است.

ایمنا: به سراغ بازی پرسپولیس برویم؛ تیم یحیی با الدحیل بازی دارد و شرایطش هم بین تیم‌های دوم گروه‌ها برای صعود خوب است‌، نظر شما چیست؟

رأفت: مسلم است که پرسپولیس هم در ورزشگاه باید الدحیل را ببرد، چون نیاز به امتیاز دارد و خطر تیم‌های دوم گروه‌های مختلف را حس می‌کند. تیم قطری مطمئناً نسبت به استقلال تاجیکستان از کیفیت بالاتری برخوردار است. فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند در این جدال سرنوشت‌ساز و در جهنم آزادی به هدف خود برسد، هرچند سایر تیم‌ها هم دوست دارند راهی مرحله بعد شوند.

ایمنا: به نظر شما در صورت صعود، تیم‌های ایران تا چه مرحله‌ای می‌توانند پیش بروند؟

رأفت: ابتدا باید شرایط فوتبال ما عوض شود، اینکه پرسپولیس می‌خواهد چهار بازیکن خوب بخرد، در کنار وضعیت بد مالی، کارشکنی‌های فدراسیون و سازمان لیگ نیز موجب می‌شود که این اتفاق رخ ندهد، این شرایط در مقاطع مختلف مورد انتقاد من بوده است. همیشه از سپاهان، پرسپولیس و نساجی دفاع کرده‌ام‌. متأسفانه شاهد بودیم با یک‌سری تصمیم اشتباه که نماینده شایسته مازندران از آسیا حذف شد و حتی شرایط صعود دو تیم دیگرمان هم نامشخص است. برای مرحله بعد، نیاز به بازیکنان خوب و باکیفیت داریم؛ پرسپولیس در خط حمله و یکی دو پست دیگر، بازیکنان خوبی در اختیار ندارد، حتی سپاهان هم به‌خاطر هزینه کردن پول بیشتر، با کسر چهار امتیاز مواجهه شده است که این اتفاق هم اشتباه سازمان لیگ است‌. اگر در فوتبال حرفه‌ای بگویید فلان تیم به‌خاطر هزینه کردن ۵۰ میلیارد بیشتر، با کسر این امتیازات مواجهه شده است، به ما می‌خندند، چون در فوتبال دنیا این اتفاق رخ نمی‌دهد. به نظر من، فدراسیون و سازمان لیگ باید دست باشگاه‌ها را باز بگذارند، تا آن‌ها هم بتوانند از نام ایران دفاع کنند. وقتی قرار است جلوی الهلال و النصر بازی کنیم، باید بدانیم که فوتبال یک ورزش برابر است، امیدوارم این مشکلات برای فصل آینده رفع شود.

کد خبر 708885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.