آغاز حریم‌گذاری تالاب بین‌المللی زریبار از حریم شهر مریوان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از آغاز حریم‌گذاری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی زریبار مریوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی شامگاه _شنبه یازدهم آذر_ در بازدید از پناهگاه حیات وحش زریبار مریوان اظهار کرد: در راستای مدیریت جامع تالاب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تالاب، با نیوجرسی‌های پیش ساخته در منطقه تعیین شده جداسازی انجام می‌شود.

وی افزود: طی چند سال گذشته افراد به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده بودند که طبق نقشه حریم و به جهت جلوگیری از اقدامات این سوداگران، جداسازی آغاز شده است و با هرگونه تعرض طبق قانون مناطق تحت مدیریت و تالاب‌های بین‌المللی برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: این اقدام در حاشیه جنوب شرقی تالاب و در محدوده نزدیک حریم شهری و کمربندی در دست احداث تا میدان بیسارانی انجام می‌شود که در سنوات گذشته این وظیفه قانونی و تکلیف سازمانی مغفول مانده و موجب ساخت و ساز غیرقانونی در داخل مرز قانونی پناهگاه حیات وحش زریبار شده است.

به گزارش ایمنا، تالاب بین‌المللی زریبار مریوان در سال ۱۳۸۸ به عنوان پناهگاه حیات وحش اعلام و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی اصلی آن معرفی شد. پس از پیگیری‌های جدی در راستای حفاظت از اکوسیستم ارزشمند تالاب زریبار در بهمن ماه ۱۳۹۷ برابر شماره ۲۳۶۹ به عنوان بیست و پنجمین تالاب بین‌المللی ایران در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

کد خبر 708862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.