آزادسازی بیش از ۱۳ هزار متر مربع اراضی ملی در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف بیش از ۱۳ هزار و ۶۶۳ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان املش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط چهار نفر سودجو در مناطق ییلاقی شهرستان املش خبر داد و افزود: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به آدرس محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهمان ۱۳ هزار و ۶۶۳ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و ضمن ساخت مکان نگهداری دام در آن‌جا، به صورت غیرقانونی اراضی را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

ملکی با بیان اینکه متهمان پرونده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد و کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 708832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.