آغاز طرح کاشت ۱۷۵ هزار نهال در گلپایگان/ آغاز کاشت نهال در دشت شمال گلپایگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان از آغاز طرح ببابان زدایی دشت شمال گلشهر گلپایگان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۱۷۵ هزار اصله نهال در گلپایگان کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمداسماعیل توسلی امروز- شنبه یازدهم آذر- در مراسم آغاز رسمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۱ توسط جهاد کشاورزی کلید خورد و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی انتخاب شد تا طی چهار سال یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور کاشت شود.

وی گفت: امروز همزمان با اجرای سراسری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، در شهرستان گلپایگان نیز طرح کاشت هزار اصله نهال اسکوپاریا (بادام تلخ) در منطقه قلعه جمال شهر گلپایگان آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان ادامه داد: نهال اسکوپاریا مقاومت در برابر کم آبی است و در مدت چهار سال به بار می‌نشیند و مصرف دارویی دارد.

توسلی افزود: سهم شهرستان گلپایگان در سال جاری از محل طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۱۷۵ هزار اصله نهال از نوع صنوبر، سنجد، توت، زالزالک، ارغوان و نارون و گونه‌های مقاوم با کم‌آبی است که تا پایان امسال توزیع می‌شود.

وی از تصویب طرح بیابان زدایی دشت شمال گلشهر گلپایگان به متراژ ۲۵۰ هکتار در منابع طبیعی استان اصفهان خبر داد و افزود: از دی‌ماه امسال در صد هکتار از دشت شمال کاشت نهال از نوع قره داغ، گز شاهی، آتریپلکس آغاز می‌شود.

کد خبر 708773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.