ثبت دمای زیر صفر در ۱۲ شهر اصفهان / آسمان آرام و آلوده است

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی با ورود سامانه تداوم شرایط پایداری و تداوم آن تا اواسط هفته جاری، گفت: کمینه دمای ۱۲ شهرستان اصفهان با دمای پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایداری از امروز تا پایان روز چهارشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم باد پیش‌بینی می‌شود، از این رو در نواحی مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان آسمان غبارآلود، کاهش دید و کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با ورود سامانه تداوم شرایط پایداری در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اوایل فردا آغاز می‌شود و تا پایان روز دوشنبه سیزدهم آذر با افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا و سکون نسبی هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

وی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از مخاطرات این سامانه است.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی درباره آغاز سامانه شرایط پایداری از روز جمعه دهم و تداوم آن تا وقت سه‌شنبه چهاردهم آذر در استان، افزود: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی با کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کمینه دمای ۱۲ شهرستان اصفهان با دمای پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد، گفت: کمینه دمای هوای مناطق بوئین میاندشت با منفی هفت، چادگان، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، لنجان و ورزنه منفی دو درجه، دهق و مبارکه با منفی یک درجه، شاهین‌شهر و میمه، فرودگاه اصفهان و شهرضا منفی سه درجه زیر صفر، گزارش و ثبت شده است.

وی اظهار کرد: کمینه دمای هوای شهر اصفهان، خمینی‌شهر، دهاقان، کبوترآباد، گلپایگان، مورچه‌خورت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد برای بامداد فردا ثبت شده است.

حاجی‌بابایی تغییرات دما طی ۲۴ ساعت آینده محسوس نخواهد بود، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 708765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.