رای دادگاه درباره اراضی وقفی شهر الوند قطعی نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین درباره صدور رای بدوی پرونده اراضی اوقافی شهر الوند، گفت: این رای قطعی نیست و رای نهایی پس از رسیدگی در شعب تجدید نظر قطعی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نشست شورای اداری شهرستان البرز امروز _شنبه یازدهم آذر_ با حضور علی شعبانی رئیس‌کل دادگستری استان قزوین، لطف‌الله سیاهکالی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست که با حضور امام‌جمعه شهر الوند همراه شد، تسریع روند احداث تصفیه خانه شهر الوند، تعیین تکلیف کمربندی شهر الوند و بررسی وضعیت اراضی شهرداری معروف به شلویری دستورهای جلسه بودند که مورد بحث و تبادل نظر مسئولان قرار گرفتند.

علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: یکی از واجباتی که بر عهده ما قرار دارد رعایت قانون می‌باشد و همه باید در هر جایگاه و پستی که قرار داریم، از آن پیروی کنیم.

وی افزود: بعد صنعتی و اقتصادی بودن شهرستان البرز برای استان و کشور بسیار مهم می‌باشد و باید با انسجام و هم افزایی برای مشکلات مردم و واحدهای تولیدی در این منطقه تلاش کرد.
شعبانی اضافه کرد: مبنای حل همه مشکلات نظر کارشناسی و قانون باشد و همه باید از رأی قانون تبعیت کنند و اگر خدشه‌ای به قانون وارد است آن هم باید در مجرای قانونی باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به صدور رأی بدوی پرونده اراضی اوقافی شهر الوند خاطرنشان کرد: قانون فصل‌الخطاب است و در موضوع اوقاف هم باید اعلام کنیم که این رأی قطعی نبوده و رأی نهایی بعد از رسیدگی در شعب تجدید نظر قطعی خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع حفظ سلامت مردم و مطالبه عمومی تکمیل تصفیه خانه باید تسریع شود.

با توجه به ادعای اوقاف مبنی بر اوقافی بودن چهاردانگ از زمین‌های شهر الوند دادگاه بدوی اوقافی بودن این زمین‌ها را در رأی صادره خود رد کرده و اجرای این رأی منوط به تجدیدنظر آن در شعبه تجدیدنظر دادگاه حقوقی شهرستان البرز است.

کد خبر 708733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.