کاهش ۱۸ درصدی اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دادخواست‌های واصله از سوی کارگران و کارفرمایان در هشت‌ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان حسینعلی خواجه مظفری اظهار کرد: تعداد دادخواست‌های واصله در هشت‌ماهه اول سال جاری سه هزار ۹۱۷ و آرای صادره سه هزار و ۴۵۲ بوده است.

وی افزود: تعداد دادخواست‌های واصله در هشت‌ماهه اول امسال سه هزار و ۲۲۰ و آرای صادر شده دو هزار و ۹۰۷ که این رقم نسبت به سال گذشته، کاهش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: این موفقیت مهم از طریق اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم و حضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان به‌دست‌آمده است.

خواجه مظفری تصریح کرد: با رعایت اصل دقت در مراجع حل اختلاف کار استان و با عنایت به آموزش‌های مستمر اعضای هیئت‌های رسیدگی‌کننده به دعاوی کارگری و کارفرمایی و همچنین بررسی و رفع مشکلات در تسهیل و تسریع رسیدگی‌ها، میانگین مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هشت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مشابه سال قبل با هشت روز کاهش، از ۴۳ روز به ۳۵ روز تقلیل یافته است.

وی با اشاره به رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی، اضافه کرد: بیش از ۳۴ درصد از پرونده‌های ورودی به مراجع حل اختلاف کار گلستان منجر به صلح شده و آرای سازشی صادرشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی وزارت کار است که بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری، مقرری ماهانه به کارگران مشمول قانون کار که به طور غیرارادی بیکار و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، پرداخت کند.

خواجه مظفری گفت: با نظارت به‌موقع و پیگیری مشکلات کارگران و کارفرمایان استان گلستان در خصوص مدیریت برقراری بیمه بیکاری، اداره کل گلستان به‌عنوان تنها اداره در سطح کشور بوده که از ابتدای سال تاکنون در برقراری بیمه بیکاری، سیر نزولی داشته است.

وی افزود: تعداد ۲۸۰ هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در ۴۳ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان گلستان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 708718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.