ضرورت اجرای طرح ترافیک در اهواز با هدف کاهش آلودگی هوا

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش شدت آلودگی هوا در روز دوشنبه، گفت: با توجه به میزان آلودگی‌ها شهرداری باید ضمن اجرای مطالعات طرح ترافیک اهواز ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهد تا طرح‌های ترافیکی همچون طرح زوج و فرد اجرایی شود.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو را خبرنگار ایمنا از اهواز اظهار کرد: مسئله آلودگی اهواز در کارون و شاخص اعلام شده یک خطای سیستمی بوده و هوای شهرستان کارون در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی افزود: اگر هوا در حالت سکون باشد صبح‌ها میزان آلودگی افزایش پیدا می‌کند و ظهرها از آن ‌کاسته می‌شود، با توجه به تداوم آلودگی درخواست تشکیل کمیته اضطرار به استانداری خوزستان با هدف تصمیم‌گیری در خصوص روزهای یک شنبه و دوشنبه داده شد و این جلسه ساعت ۱۶:۰۰ امروز_ شنبه یازدهم آذر_ برگزار می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اعلام اخطارهای لازم در خصوص میزان آلودگی هوا برای امروز، ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی میزان آلودگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش پیدا می‌کند و روز دوشنبه در وضعیت حادی قرار خواهد داشت بر همین اساس امروز برای فعالیت ادارات و مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

قلی‌نژاد با تاکید بر اجرای طرح ترافیک اهواز، تصریح کرد: مکاتبات لازم با شهرداری اهواز در خصوص اجرای مطالعات طرح ترافیک انجام شده است، سازمان حفاظت محیط زیست در کارگروه اضطرار آلودگی هوا پیشنهاد دهنده است، بر همین اساس با توجه به میزان آلودگی‌ها پیشنهاد استفاده از حمل و نقل عمومی داده می‌شود با این شرط که باید شهرداری اهواز ناوگان حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد تا بتوان طرح‌هایی زوج و فرد اجرا شود.

کد خبر 708717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.