آموزش ۱۰۰۰ آتش‌نشان داوطلب در قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: آموزش‌های آتش‌نشانی به هزار آتش‌نشان داوطلب ارائه شده است و حدود ۱۰۰ نفر همکاری مستمری با این سازمان دارند.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در حال حاضر هزینه تجهیز سازمان آتش نشانی و اطفای حریق در شهر بسیار افزایش یافته که این موضوع لزوم اقدامات پیشگیرانه را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت سه نوع خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک در آتش نشانی گفت: قیمت خودروی سنگین بیش از ۴۰ میلیارد تومان، نیمه سنگین بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان و سبک ۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امسال حمایت دولتی و استانی از سازمان آتش نشانی انجام نشد و همه هزینه‌ها از سوی شهرداری و سازمان آتش نشانی تأمین شده است.

زندیه با اشاره به اهمیت نقش آموزش در پیشگیری از گسترده شدن حوادث و حریق‌های شهری و کاهش هزینه‌های ایمنی شهر تصریح کرد: دوره عمومی و تخصصی آموزشی همه ساله برای شهروندان برگزار می‌شود و افراد بسیاری پس از تمدید دوره، متقاضی همکاری با آتش نشانی هستند که در موارد مختلف مورد همکاری قرار می‌گیرند.

وی گفت: آموزش‌های آتش نشانی به هزار آتش نشان داوطلب ارائه شده است که حدود ۱۰۰ نفر همکاری لازم را با این سازمان دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم افزود: دوره آموزشی آتش نشانان داوطلب ۱۰ روزه است و بعد از آن گذراندن دوره، مدرک به این شهروندان ارائه می‌شود.

کد خبر 708713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.