مسئله مالکیت، بهسازی مسیر ریل راه‌آهن را به تاخیر انداخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بهسازی مسیر ریل راه آهن در گرو تعیین و تکلیف مالکیت زمین‌های اطراف ریل است و به همین دلیل از اجرای پروژه جلوگیری شده است.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پروژه بهسازی مسیر ریل راه آهن اظهار کرد: بهسازی مسیر ریل راه آهن و پروژه جمع‌آوری آن از مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری، خاک برداری، زیرسازی و بهسازی مسیر به عهده شهرداری بود، افزود: اجراکننده عملیات جمع‎‌آوری ریل سازمان توسعه و عمران با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان اجرایی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: طراحی پروژه انجام و پیش‌بینی شد تا با هدف ایجاد پیاده راه شهری و اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم (ص) پروژه اجرایی شود و در مناسبت و ایام خاص شهروندان مناطق ۲،۶،۴،۷ و یک به بلوار پیامبر اعظم (ص) دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

حلوایی‌زاده با اشاره متوقف شدن پروژه، اضافه کرد: وجود معارضان ملکی دلیلی شد تا از اجرا شدن پروژه جلوگیری و کارگاه‌های ساختمانی تخریب شوند.

وی گفت: سال جاری اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در ردیف بودجه پیش‌بینی شد، اما به دلیل فراهم نبودن بستر پروژه امکان تحقق و اجرایی شدن پروژه وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به نقش دولت در تأمین منابع مالکیت این اراضی افزود: در حال مذاکره برای توافق با مالکان هستیم تا بلافاصله پس از حل مشکل، پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 708689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.