نقاط قوت تیم ملی هندبال در جام جهانی را باید برجسته کنیم / پیشرفت چشمگیر دختران هندبالیست

سرمربی تیم هندبال سپاهان گفت: به‌طور قطع نقاط ضعف در همه تیم‌ها و همه رشته‌ها وجود دارد، اما باید نقاط مثبت تیم‌ملی بزرگسالان حاضر در جام جهانی را در نظر بگیریم تا این تیم بتواند نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فاطمه محمدخانی که هندبال را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرده است، علاوه بر حضور در جمع طلایی‌پوشان، تجربه مربیگری در تیم‌های دیگر را نیز در کارنامه خود دارد.

وی سرمربیگری را از تیم هندبال ذوب‌آهن در لیگ برتر آغاز کرد، سپس مربیگری را در تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و شهید شاملی کازرون ادامه داد و در نهایت سال گذشته سرمربیگری تیم فولاد هرمزگان را برعهده داشت؛ او اکنون نیز سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان است.

وی در ابتدای حضور خود در تیم هندبال سپاهان، مقدمات رسیدن این تیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر را فراهم کرد؛ همچنین به عنوان مربی تیم‌ملی جوانان ایران سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کرده است.

فاطمه محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هندبال بانوان در پنج سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است؛ این تیم، تنها تیم گروهی و توپی در ورزش بانوان است که برای دومین‌بار متوالی در رده بزرگسال پا به عرصه مسابقات جهانی گذاشته است، همچنین در رده جوانان دو بار و در رده نوجوانان یک بار موفق به کسب سهمیه جهانی شده است؛ این پیشرفت را مدیون سرمایه‌گذاری و حمایت‌های علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال هستیم.

وی افزود: علیرضا پاکدل طی چندسال گذشته فعالیت‌های زیادی را در حوزه هندبال بانوان انجام داد، از جمله سرمایه‌گذاری سال ۱۳۹۷ و استعدادیابی، اعزام منظم تیم‌های ملی برای مسابقات، همچنین ارتقای تعداد اردوهای تدارکاتی برای دختران نوجوان از فعالیت‌های مؤثر وی در رشته هندبال دختران و پسران بوده است.

سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان عنوان کرد: در مسابقات آسیایی که دو سال گذشته برگزار شد، اولین سهمیه را تیم بزرگسالان هندبال دختران و بعد از آن سهمیه دیگری را تیم هندبال جوانان دختر با عنوان نایب‌قهرمانی کسب کردند، البته که در همان سال رده نوجوانان هندبال برای اولین بار در ورزش گروهی و توپی توانستند قهرمان آسیا شوند و سهمیه جهانی کسب کنند و از میان ۳۲ تیم، رده ۱۵ جهان را به دست آورند.

وی ادامه داد: بازیکنانی داریم که در جهان به عنوان بازیکنان برتر شناخته شدند؛ همچون الناز یارمحمدی‌دوستی که مقام سومین دروازه‌بان جهان را کسب کرده و فاطمه مریخ که در سه دوره عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرده است؛ رشد هندبال به‌گونه‌ای بوده است که برخی از بازیکنان ما نیز لژیونر شده‌اند.

محمدخانی تصریح کرد: در تیم‌ملی هندبال بانوان علاوه بر بازیکنانی که تجربه حضور در لیگ‌های مختلف خارجی را داشتند، بازیکنان جوانی حضور دارند که سابقه شرکت در دو دوره از مسابقات آسیایی و جهانی را دارند و اگر با دید مثبت به آن‌ها نگاه کنیم، به‌طور قطع شاهد موفقیت و پیشرفت این تیم در قسمت بانوان نسبت به گذشته هستیم؛ البته که با افزایش سرمایه‌گذاری روی این دختران در سال‌های آینده می‌توانیم بر سکوی آسیا شاهد افتخارآفرینی آنان باشیم و در مسابقات جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی بیان کرد: عملکرد خوب دختران در رشته هندبال موجب شد علیرضا پاکدل سرمایه‌گذاری دو سال آینده را صرف نونهالان، نوجوانان و جوانان کند و از همین حالا اردوهای آماده‌سازی برای آن‌ها تدارک ببیند تا هماهنگی را به نیروهای خوبی که قرار است وارد تیم ملی شوند، ببخشد، همچنین لیگ امسال، لیگ بسیار باکیفیتی است زیرا که ترکیب بازیکنان قدیمی و با سابقه با بازیکنان ملی نوجوان و جوان بسیار عالی است.

سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان یادآور شد: گسترده شدن هندبال در شهرها و شهرستان‌های کم‌برخوردار باعث شده است که هرکدام از بازیکنان حرفه‌ای تیم‌های کشور در آینده بتوانند سکان‌دار یک تیم حرفه‌ای هندبال در مناطق خود باشند و پیشرفت چشمگیری را در این عرصه به عمل بیاورند.

باید نقاط قوت تیم ملی هندبال در جام جهانی را برجسته کنیم/ پیشرفت چشمگیر دختران هندبالیست

وی بیان کرد: بررسی نقاط ضعف تیم‌ملی هندبال بانوان در تورنمنت‌های گذشته و بیان آن‌ها موجب آسیب رساندن به تیم و بدنه تیم ضربه می‌زند و باید به جای گشتن و توجه به کمیت‌ها به کیفیت و پیشرفت این دختران توجه داشته باشیم و نقاط قوت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

محمدخانی کرد: حمایت باشگاه‌ها و ورزش جوانان توسط فدراسیون، حمایت بازیکنان در مناطق خودشان، حمایت بیشتر از تیم‌ملی از لحاظ اسپانسری و کمک باشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌های پیشرفت را برای هندبال به خصوص بانوان فراهم کنند؛ هرچه سرمایه‌گذاری روی هندبال ایران بیشتر شود، موجب رقم زدن اتفاقات خوب در آینده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خدیجه قانع، سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان هندبال دختران است که در گذشته افتخارات زیادی را کسب کرده است، وی یکی از اعجوبه‌های هندبال ایران بود که چندین‌بار در مسابقات تیم‌ملی در آسیا به عنوان برترین بازیکن آسیا شناخته شد و یکی از مربیان خوش‌فکر و باتجربه است؛ او حتی زمانی که در لیگ برتر سرمربی بود، به‌طور دائم تیم او مقام قهرمانی یا نایب‌قهرمانی را کسب می‌کرد؛ همین‌طور اکبرآبادی، مدیر فنی تیم که هرکجابه عنوان مدیرفنی حضور داشته است، تیم‌ها سهمیه جهانی را کسب کردند و مربی باسابقه‌ای نیز بود.

سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان تاکید کرد: تیمی که بسته شده از بازیکنان تا کادر بسیار عالی است و فقط نیازمند حمایت ما است، هرنوع تشویق و حمایت ما موجب قوت قلب این بازیکنان و تیم می‌شود؛ به‌طور قطع نقاط ضعفی در همه تیم‌ها و همه رشته‌ها وجود دارد، اما باید نقاط مثبت تیم‌ملی را در نظر بگیریم تا این تیم بتوانند نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

وی افزود: برای بازیکنانی که در رده بزرگسال بازی می‌کنند، پشتیبانی‌سازی شده است و تیم‌ملی جوانان پشتیبان این تیم است؛ زیرساخت‌هایی که ایجاد شده، موجب شده است که تیم از بابت کمبود بازیکن نگرانی نداشته باشد و برای هر پست دو بازیکن جایگزین در نظر داشته باشد؛ یک طرح ۱۰ ساله برای توسعه ورزش بانوان برنامه‌ریزی شده است.

محمدخانی گفت: با توجه به پیش رو بودن مسابقات جهانی مقدونیه سال آینده در رده جوانان، تیم‌ملی جوانان ما برای آماده‌سازی و کسب تجربه راهی اردو شد و سه بازیکن اصلی این تیم به‌منظور کسب تجربه برای مسابقات سال آینده با تیم‌ملی بزرگسال راهی شدند، همچنین فدراسیون برای این تیم اردوهای آماده‌سازی و بازی‌های چندجانبه تدارکاتی در نظر گرفته است تا این تیم بتواند در مسابقات جهانی بدرخشد.

وی عنوان کرد: در نهایت به عنوان مربی تیم‌ملی جوانان و کسی که سال‌ها در هندبال ایران زحمت کشیدم، از باشگاه‌ها، فدراسیون هندبال و مربیان و داورانی که تربیت شدند تا در این راه باعث موفقیت بازیکنان شوند و آنها را حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم؛ بارها فدراسیون جهانی از پیشرفت چشمگیر دختران هندبالیست ایرانی در وبگاه خود پیام‌هایی را منتشر کرده است.

کد خبر 708642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.