نمایندگی بیمه‌ها در خراسان شمالی استقلال مالی ندارند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بسیاری از بیمه‌ها در استان دارای استقلال مالی نیستند لذا انجام برخی پرداختی‌ها را به تأمین اعتبار از مرکز موکول می‌کنند و همین امر پرداخت خسارت را با تاخیر مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده امروز _شنبه یازدهم آذر- در دیدار با رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی اظهار کرد: افزایش سطح همکاری دادگستری و شرکت‌های بیمه جهت تسهیل و تسریع در انجام امور به ویژه حوزه پرداخت خسارت‌های تصادفات به زیان دیدگان امری ضروری است.

وی افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده، بسیاری از بیمه‌ها در استان دارای استقلال مالی نیستند لذا انجام برخی پرداختی‌ها را به تأمین اعتبار لازم از مرکز موکول می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از عدم وجود نمایندگی در حوزه پرداخت از سوی برخی بیمه‌ها در استان، انباشت پرونده‌ها و تأخیر نامتعارف و یا تعلل در پرداخت خسارات شکات انتقاد کرد و گفت: برگزاری نشست هم اندیشی برای رفع مشکلات مردم ضرورت دارد.

یعقوب حاتمی، رئیس شورای هماهنگی بیمه‌ها در خراسان شمالی نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح فعلی تعاملات فی‌مابین دستگاه قضائی با بیمه‌ها در خراسان شمالی، اظهار داشت: حدود ۵ هزار نفر در صنعت بیمه استان اشتغال دارند.

وی از افزایش ۴۰ درصدی پرداخت خسارت‌ها توسط شرکت‌های بیمه در استان خبر داد.

حاتمی با اشاره به میانگین ۸۳/۱ ضریب نفوذ بیمه در کشور، گفت: سهم خراسان شمالی در این نسبت ۱۳.۲ بوده و رتبه ششم کشور را در اختیار داریم.

کد خبر 708635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.