خبرهای خوش از محدوده ۱۰۰ هکتاری پرتمان به گوش می‌رسد

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: پس از پیگیری‌های ۲۰ ساله شهرداری اصفهان، باتصویب کمیسیون ماده ۵ به‌منظور تعیین تکلیف محدوده پرتمان، فضاهای سبز شهری، زمین ورزشی روباز و احداث خیابان‌های مصوب، اجرایی می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به محدوده پرتمان در منطقه هشت شهرداری اصفهان اظهار کرد: محدوده ۱۰۰ هکتاری پرتمان از جنوب به بزرگراه شهید ردانی‌پور، از شمال به خیابان رزمندگان، از غرب به خیابان امام خمینی (ره) و از شرق به خیابان رباط متصل می‌شود.

وی افزود: با تصویب طرح پیشنهادی شهرداری اصفهان و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، طبق کمیسیون ماده ۵، محدوده ۱۰۰ هکتاری پرتمان تعیین تکلیف شد و برابر طرح‌های تصویب شده این کمیسیون پروژه‌هایی را در دستور کار منطقه به‌منظور ترغیب به ساخت و ساز مالکان این محدوده و رونق بخشی این محدوده در نظر گرفته است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات آزادسازی محدوده پرتمان تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته و از سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در بر داشته است.

باقری با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در محله پرتمان خاطرنشان کرد: با تخصیص ۲۷ هکتار از اراضی پرتمان به فضای سبز شهری، می‌توان این محدوده را نیز به‌عنوان یکی دیگر از ریه‌های شهر اصفهان تعبیر کرد.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی احداث خیابانی به عرض ۶۰ متر در امتداد خیابان آیت‌الله صادقی می‌توان بار ترافیکی خیابان‌های رباط و امام خمینی (ره) را دستخوش تغییر کرد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیابان‌هایی به عرض ۳۶ و ۴۵ متری فضای سبز ۲۷ هکتاری را محصور کرده است، گفت: خیابان شیرانی به طول هزار و ۷۵۰ متر از میان این محدوده عبور می‌کند و مدل اولیه شهرنشینی این محدوده شکل می‌گیرد.

باقری با اشاره به اقدامات منطقه هشت در محدوده پرتمان تصریح کرد: فضای سبز ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربعی به نام شهید شیرانی احداث شده است و باقی‌مانده فضای سبز مشروط به آزادسازی سایر املاک خواهد بود.

وی با اشاره به احداث زمین ورزشی با هزینه ۲۵ میلیارد ریالی خاطرنشان کرد: زمینی در ضلع غربی بوستان شهید شیرانی به مساحت هزار و ۴۵ متر مربع با کاربری ورزشی در دستور کار شهرداری منطقه هشت قرار گرفت که عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری انجام و در اختیار شهروندان محدوده پرتمان قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه آینده‌ای درخشان برای محدوده پرتمان پیش‌بینی می‌شود و شاهد جذابیت و رشد مضاعف در این محدوده خواهیم بود، افزود: از مالکان ارجمند خواهشمندم با مراجعه به شهرداری منطقه هشت موقعیت ملک مورد نظر خود را مشخص و تعیین تکلیف کنند.

کد خبر 708601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.