فراخوان پردیس هنر اصفهان برای حمایت از تولید آثار نمایشی کودک و نوجوان

پردیس هنر اصفهان در راستای فرآیند عرضه آثار نمایشی خلاق و نوگرا و ایجاد فرصت مناسب برای هنرمندان فعال تئاتر کودک و نوجوان استان اصفهان، با تمرکز بر اجرای عموم نمایش صحنه ای، فراخوان خود را با عنوان«نوگام» منتشر کرد.

محمد هاشم صرامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پردیس هنر (سرزمین هنر کودک و نوجوان اصفهان) یکی از مراکز تخصصی است که ذیل اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کند.

وی افزود: این پردیس فعالیت‌های هنری تخصصی ویژه کودکان و نوجوان شهر اصفهان ارائه می‌دهد که یکی از این فعالیت‌ها اجرای تئاترهای ویژه این گروه سنی است به طوری که با شروع به کار این پردیس شاهد اجراهای تئاترهای متفاوت و گوناگون در حوزه کودک و نوجوان هستیم.

مدیر پردیس هنر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های این مرکز حمایت از تئاترهای کودک و نوجوان است، فراخوانی را برای حمایت از تولیدات تئاتر کودک و نوجوان ویژه اجرا در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ تحت عنوان «نوگام» منتشر کرده است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان به شرط دارا بودن اولویت‌ها و مؤلفه‌های این فراخوان، امکان اجرای اثر نمایشی را خواهند داشت.

صرامی با اشاره به شرایط حضور در فراخوان «نوگام»، تصریح کرد: آثار نمایشی باید مجوز اجرا از شورای نظارت بر نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان را داشته باشند، همچنین آثار نمایشی نباید پیش از این در شهر اصفهان به اجرای عموم رسیده باشند.

وی با بیان اینکه آثار نمایشی باید مربوط به گروه سنی کودک (زیر ۱۲ سال) و نوجوان (زیر ۱۸ سال) باشند، گفت: اولویت انتخاب با آثار تولید شده بر مبنای متون ایرانی است همچنین شرایط اسکان در مدت زمان اجرا برای گروه‌ها دارای بعد مسافت، امکان پذیر نمی‌باشد.

مدیر پردیس هنر اصفهان تاکید کرد: ثبت نام فقط از طریق سایت فراخوان به نشانی www.pardishonar.esfahanfarhang.ir انجام می‌گیرد که برای بررسی اولیه متقاضیان باید فیلم آثار خود را در سه نسخه لوح فشرده به محل دبیرخانه فراخوان به نشانی اصفهان، خیابان آبشار سوم، بوستان پردیس هنر اصفهان ارسال کنند.

وی افزود: همچنین آثار پذیرفته شده برای بررسی نهایی و امکان اجرای عمومی، به صورت زنده در پردیس هنر اصفهان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

صرامی با اشاره به اینکه پایان ثبت نام در فراخوان نوگام بیستم آذر است، بررسی نهایی آثار به صورت زنده بیست و پنجم بهمن‌ها صورت گرفته و نمایش‌های برگزیده پنجم اسفندماه اعلام می‌شود، همچنین اجراهای عموم از عید فطر ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

کد خبر 708580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.