نمایندگان مجلس کنونی و آینده آیت‌الله مدرس را الگوی خود قرار دهند

خطیب جمعه کرمان گفت: افرادی که درحال حاضر در مجلس هستند یا قصد ورود به مجلس را دارند، باید شهید آیت‌الله مدرس را الگو قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی امروز _جمعه دهم آذر_ در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، اظهار کرد: نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مدرس که سرمشق نمایندگان کنونی و آینده مجلس است، به عنوان روز مجلس بسیار شایسته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهید مدرس، او را دانشمند، مبارز، شجاع، جسور، دلیر، صاحب عزت نفس و مناعت طبع معرفی کرد و افزود: آنان که در مجلس هستند و آن‌هایی که قصد ورود به مجلس را دارند، باید این مرد بزرگ را الگو قرار دهند.

امام جمعه موقت کرمان در ادامه با تشریح واقعه دانشگاه تهران و شهادت سه تن از دانشجویان با دخالت مستقیم آمریکا گفت: آمریکایی‌ها پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و با صرف هزینه ۲۰ میلیون دلاری، سرکوب کردن مردم را پیروزی سیاسی قلمداد کردند و خیال سرنگونی نظام را در سر می‌پروراندند.

صباحی با بیان اینکه ۱۶ آذر علی‌رغم میل آمریکایی‌ها به عنوان روز مقاومت و استکبارستیزی و مخالفت با آمریکا در تاریخ ثبت شد، ادامه داد: در حال حاضر نیز آمریکا برای سرنگونی نظام و تجزیه ایران صدها میلیون دلار هزینه کرده است و چندین شبکه رادیویی و تلویزیونی و گروه‌های مختلف را علیه کشور به راه انداخته و تغذیه می‌کند.

وی علت ناتوانی آمریکایی‌ها را وجود اسلام، رهبری امامین انقلاب و اتحاد مردم ایران دانست و با تأکید بر لزوم تقویت آن‌ها، تصریح کرد: هرکس به این سه عامل لطمه بزند و دوگانگی کاذب میان مردم ایجاد کند، عامل استکبار است.

کد خبر 708517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.