نیروی دریایی ایران منشا امنیت در آب‌های بین‌المللی است

امام جمعه سنندج گفت: وجود نیروی دریایی ایران نه تنها برای کشورمان مایه رحمت و برکت است، بلکه برای سایر کشورهای جهان نیز منشا خیر و امنیت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز _جمعه دهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج با اشاره به اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران منشأ انس و وحدت در آبراه‌های بین‌المللی است، اظهار کرد: این نیروهای تلاشگر سه هزار کیلومتر و بلکه بیشتر را در آب‌های بین‌المللی طی می‌کنند تا عَلَم صلح را در جهان برپا کنند.

وی افزود: وجود نیروی دریایی ایران نه تنها برای کشورمان مایه رحمت و برکت است، بلکه برای سایر کشورهای جهان نیز مایه خیر و امنیت است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: نیروی دریایی ایران تلاش می‌کند تا آب‌های بین‌المللی را از دسیسه و توطئه دشمنان حفاظت کند که این بسیار مایه فخر و مباهات است.

رستمی در ادامه گفت: برنامه پیامبران تنها ابلاغ فرایض دینی نبوده، بلکه خدمت به جامعه بشری از مهم‌ترین اقدامات انبیای الهی بوده است.

وی اضافه کرد: قبول هر مسئولیتی، دلسوزی و پیگیری حل مشکلات مردم را می‌طلبد که امیدوارم مسئولان بیشتر این مسئله را مدنظر قرار دهند.

امیر فرامرز نصری، معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های امروز اظهار کرد: امروز دریا نقش مهمی در اقتصاد و سیاست کشورها دارد که ضروری است دولت هم به سمت دریا محور بودن پیش برود.

وی افزود: کشور ایران با داشتن بیش از سه هزار کیلومتر مرز دریایی، ظرفیت بالایی برای توسعه بر محور دریا و آب‌های آزاد دارد.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راهبردی بوده و از خلیج فارس و دریای عمان نیز فراتر رفته است.

کد خبر 708514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.