مردم و مسئولان توجه بیشتری به جامعه توان‌خواهان داشته باشند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: جامعه معلولان به واسطه مناسب‌سازی مسیر خیابان‌ها، ورودی سازمان‌ها و ادارات، اشتغال، مسکن و ازدواج نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی امروز _جمعه دهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز جهانی معلولان، اظهار کرد: بیشتر معلولان ما دارای گوهرهای ارزشی و نابی همچون پایبندی به ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های اسلامی هستند و با تکیه بر همت عالی خود در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و.. به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند که گاهی انسان‌هایی که محدودیت و معلولیتی ندارند هم نمی‌توانند به این موفقیت‌ها دست پیدا کنند، بنابراین جامعه معلولان به واسطه مناسب‌سازی مسیر خیابان‌ها، ورودی سازمان‌ها و ادارات، اشتغال، مسکن و ازدواج نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و مردم هستند.

وی افزود: هرچند سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی به این عزیزان خدمات ارائه می‌دهند با این حال جامعه معلولان نیازمند حمایت بیشتر دولت و ملت هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه زمینه اشتغال فرزندان ایثارگران در لرستان فراهم شود، خاطر نشان کرد: در بحث بیکاری و اشتغال کسی انتظار ندارد در چند ماه و چند سال این مشکل حل شود، اما انتظار می‌رود که از ظرفیت‌های استان در راستای کاهش بیکاری استفاده شود، همچنین از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظار بیشتری می‌رود که هزاران فرزند شهید، جانباز و آزاده و بیکار با سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند.

شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس و روز مجلس تصریح کرد: دوری از حرص و طمع، ساده زیستی، ارتباط قوی با مردم، مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی دیگران از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مدرس بود که مجلس انقلابی و نماینده انقلابی در طراز جمهوری اسللامی باید این خصوصیات را داشته باشد، چرا که مجلس انقلابی، نماینده انقلابی در طراز مدرس می‌خواهد و ضرر نماینده‌ای که در طراز انقلاب اسلامی نیست و از همان ابتدا خودش را وامدار و بدهکار دیگران کرده برای مردم است.

ایام فاطمیه (س)، روز دانشجو، لزوم پرهیز از دو دستگی در فضای مجازی لرستان، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان امام جمعه خرم آباد و عملیات طوفان‌الاقصی از دیگر مواردی بود که امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن‌ها پرداخت.

کد خبر 708509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.