آرژانتین-مالی؛ جدال بدشانس‌ها در رده‌بندی جام‌جهانی نوجوانان

امروز و از ساعت ۱۲:۳۰، دیدار رده‌بندی جام‌جهانی نوجوانان در ورزشگاه ماناهان اندونزی بین آرژانتین و مالی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوزدهمین دوره مسابقات جام‌جهانی نوجوانان در سال ۲۰۲۳ و به میزبانی کشور اندونزی در حال برگزاری است و آرام آرام به اختتامیه رقابت‌ها نزدیک می‌شویم.

در رده‌بندی این رقابت‌ها، از ساعت ۱۵:۳۰ امروز _جمعه، دهم آذرماه_ تیم ملی فوتبال نوجوانان آرژانتین به مصاف مالی می‌رود؛ این رقابت به میزبانی ورزشگاه ماناهان انجام می‌شود.

آرژانتین با هدایت خاویر ماسکرانو تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشت، اما در مرحله نیمه‌نهایی اسیر سد محکمی به نام آلمان شد؛ آن‌ها در جریان ۹۰ دقیقه با تساوی سه بر سه برابر مانشافت متوقف شدند، ستاره آلبی سلسته آگوستین روبرتو بود که هتریک کرد تا با ۸ گل در صدرجدول گلزنان جام جهانی نوجوانان قرار بگیرد،

اما هرچقدر او گلزنی کرد، دروازه‌بان تیم‌، فلوریان زحمات هم‌تیمی‌هایش را بر باد داد و کار به ضربات پنالتی کشید. ژرمن‌ها نسبت به آرژانتینی‌ها بهتر عمل کردند و با نتیجه چهار بر دو پیروز شدند و به فینال صعود کردند.

مانشاف در کارنامه‌اش سابقه نایب‌قهرمانی اولین دوره این مسابقات در سال ۱۹۸۵، همچنین دو مقام سومی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ و البته یک عنوان چهارمی سال ۱۹۹۷ را دارد. آرژانتین نیز تاکنون قهرمانی جام جهانی در این رده سنی را کسب نکرده است.

مالی هم که در گروه B جام‌جهانی، دو پیروزی مقابل تیم‌های کانادا و ازبکستان به‌دست آورد و با ۶ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفت، در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شد پنج گل به مکزیک بزند و حریف مراکش شود که پسران حسین عبدی را حذف کرده بود.

این جدال نفس‌گیر و هیجانی، با تک‌گل ابراهیم دیارا در دقیقه ۸۱ به سود مالی خاتمه یافت تا نایب‌قهرمان این رقابت‌ها (سال ۲۰۱۵ در کشور شیلی) حالا برای سومین بار راهی نیمه‌نهایی و حریف فرانسه قدرتمند شود.

آن‌ها در جدال با خروس‌ها، درحالی که از دقیقه ۵۵ با اخراج سانوگو ۱۰ نفره شده بودند، با نتیجه دو بر یک مغلوب شدند و در رده‌بندی حالا حریف آرژانتین هستند.

کد خبر 708443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.