آغاز حراجی پیراهن‌های لیونل مسی؛ هر کدام حداقل ۲۸۸ میلیارد تومان!

در حالی که گفته‌ شده بود شش پیراهن لیونل مسی در جام‌جهانی قطر، به‌زودی در یک جراحی به عنوان گران‌ترین کالای ورزشی تاریخ فروخته خواهد شد، حالا این رویداد از چند روز قبل آغاز شده است و تا بیست‌وسوم آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال گذشته تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست با شکست دادن رقبای اصلی‌اش، جام قهرمانی را از قطر به بوینس‌آیرس منتقل کند.

آلبی سلسته اولین بازی خودش را با نتیجه دو بر یک به عربستان سعودی واگذار کرد تا شک و تردیدهایی نسبت به صعود آن‌ها به وجود آید.

اسکالونی رفته‌رفته تیم را جمع کرد و با درخشش ستاره‌هایش در پست‌های مختلف، موفق شد به فینال برسد، در فینال هم با خواباندن مچ دیدیه دشام و تیم پرمهره فرانسه، توانست بعد از ۳۶ سال فاتح جام‌جهانی شود.

لئو در این دوره، یک جام‌جهانی فوق‌العاده‌ای چه به لحاظ شخصی و چه به لحاظ تیمی را پشت سر گذاشت، او در همه آمارها، بهترین بود و فقط عنوان آقای گلی تورنمنت را به واسطه هت‌تریک امباپه در فینال، به فوق ستاره فرانسوی واگذار کرد.

حالا یکی دیگر از مواردی که مسی در آن تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته، موضوع فروش پیراهن است. انتظار می‌رود کلکسیونی از شش پیراهن لیونل مسی در جام جهانی قطر، در حراج ساتبیز نیویورک بیش از ۸ میلیون پوند به فروش برسد و رکورد پیراهن مایکل جردن در بازی معروف «flu game» به عنوان گران‌ترین کالای ورزشی تاریخ را بشکند.

این حراجی از روز پنجشنبه، نهم آذر آغاز شده است و تا روز چهاردهم دسامبر (بیست‌وسوم آذر) ادامه خواهد داشت‌. قیمت اولیه فروش پیراهن‌ها حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو (به مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان) اعلام شده است.

گران‌قیمت‌ترین پیراهن‌های فروخته‌شده فوتبالی در حراج‌، به شرح زیر است:

پیراهن «دست خدا» مارادونا در بازی انگلیس - آرژانتین، ۱۹۸۶ (۷.۱ میلیون پوند)

پیراهن پله در فینال جام جهانی ۱۹۷۰ مقابل ایتالیا (۱۵۷۷۵۰ پوند)

پیراهن سرجف هرست در فینال جام جهانی ۱۹۶۶ مقابل آلمان (۹۱۷۵۰ پوند)

آغاز حراجی پیراهن‌های لیونل مسی؛ هر کدام حداقل 288 میلیارد تومان!


کد خبر 708442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.