بازدید دادستان و مسئولان محیط زیست از پتروشیمی شیراز

دادستان شهرستان مرودشت به همراه مسئولان محیط زیست این شهرستان از شرکت پتروشیمی شیراز به منظور تعیین تکلیف پسماندهای کلرید کلسیم و مدیریت کاهش اثرات جانبی آن به منظور پیگیری آخرین روند پروژه‌های زیرساختی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، اسماعیل سیاوش پور که در این بازدید در جریان آخرین اقدامات پیشگیرانه کوتاه مدت و اجرای پروژه‌های زیرساختی قرار گرفت و بر موضوع پسماندهای کلرید کلسیم و مدیریت کاهش اثرات جانبی آن بر محیط زیست پرداخت و نگرانی از انتقال آن به رودخانه کر را مطرح کرد.

در این بازدید همچنین یوسف حسنی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرودشت نیز با اشاره به وظایف و کارکردهای محیط زیست در این شهرستان تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای پایش محیط زیست و نظارت بر کارکردهای کارخانجات صنعتی بهره گیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز در حاشیه این دیدار تصریح کرد: به منظور اطلاع از چگونگی پیشبرد اقدامات و وظایف محوله به مجموعه پتروشیمی شیراز و همچنین حسب درخواست‌ها و مطالبات ساکنان بومی منطقه مرودشت و حومه این بازدید در دستور کار قرار گرفته است.

احمدرضا حیدرنیا به تشریح اقدامات انجام شده در دو حوزه مالی و فنی مربوط به حل چالش پسماندهای انباشته در مجاورت رودخانه کر پرداخت و گفت: پتروشیمی شیراز در حال حاضر از نوین‌ترین فناوری‌های دانش بنیان برای کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از پسماندها و آلایندگی‌های صنعتی به جای مانده از چند دهه فعالیت شرکت با حفظ رعایت صلاح و صرفه ساکنان بومی منطقه و بهبود کارایی واحدهای شرکت، استفاده می‌کند.

کد خبر 708431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.