دردسر انگلیسی برای المپیکی شدن تکواندو ایران

صادر نشدن رویداد ملی‌پوشان تکواندو برای حضور در فینال گرندپری، در مسیر کسب سهمیه المپیک دردسرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فینال گرندپری تکواندو در سال ۲۰۲۳ فردا به میزبانی منچستر انگلیس برگزار می‌شود و ورزشکاران شرکت کننده در این رویداد برای کسب امتیاز در مسیر کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند.

برای شرکت در این رویداد، سه تکواندوکار مرد و دو تکواندوکار زن کشورمان مجوز داشتند، اما انگلیس با صادر نکردن روادید تیم ملی تکواندو ایران، فرصت کسب امتیاز در این رویداد را از ملی‌پوشان ایرانی سلب کرد.

ابوالفضل زندی، مهران برخورداری و مهدی حاجی‌موسایی در بخش مردان تکواندوکاران معرفی شده بودند که در صورت فینالیست شدن در مسابقات منچستر، شانس کسب سهمیه المپیک برای آن‌ها وجود داشت، زیرا از طریق رنکینگ چنین شانسی را نداشتند.

در بخش زنان نیز ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده می‌توانستند از این فرصت برای افزایش امتیازات خود استفاده کنند که این اتفاق رخ نداد، البته سهمیه المپیک کیانی دور از دسترس نیست و این بانوی تکواندوکار می‌تواند دومین تجربه المپیکش را پیش‌رو داشته باشد.

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، فرصت کسب سهمیه از طریق رنکینگ سیستم بعد از گرندپری منچستر بسته می‌شود و ملی‌پوشان تکواندوی کشورمان باید از مسابقات گرنداسلم و پس از آن پیکارهای قاره‌ای، در اندیشه کسب سهمیه المپیک پاریس باشند.

با توجه به اهمیت مسابقات در مسیر کسب سهمیه المپیک، فدراسیون تکواندو پیگیری زیادی برای صدور روادید ورزشکاران انجام داد، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

کارشکنی انگلیس برای صدور روادید ورزشکاران ایرانی، اتفاق تازه‌ای نیست و پیش‌تر نیز رخ داده است.

کد خبر 708424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.