حضور ۴۹۰۰ بیمار اعصاب و روان مزمن در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از حضور ۴۹۴۸ بیمار اعصاب و روان مزمن مستمری بگیر در استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهزاد شهبازی امروز پنجشنبه _ نهم آذرماه در آئین افتتاح این مرکز با اشاره به وجود ۴۹۴۸ بیمار اعصاب و روان مزمن مستمری بگیر در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد ۵۱۶ نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: یکی از چالش‌های ما تجمع مراکز شبانه روزی در مرکز استان بود و در تلاش هستیم برای رفع این چالش در برخی شهرستان‌ها این مراکز را راه اندازی کرده که به سایر شهرستان‌ها خدمات رسانی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود پنج مرکز شبانه روزی اعصاب و روان مزمن در شهر کرمانشاه گفت: یک مرکز هم برای خدمات رسانی به بیماران غرب استان در شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است.

وی افزود: امروز هم شاهد افتتاح هفتمین مرکز شبانه روزی بیماران اعصاب و روان مزمن در شهرستان کنگاور هستیم که از این به بعد خدمات رسانی به بیماران شرق استان را برعهده خواهد داشت.

شهبازی، ظرفیت این مرکز را ۵۰ نفر اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ بیمار در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز علاوه بر نگهداری شبانه روزی، خدمات توانبخشی، کاردرمانی، روانپزشکی، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و هنری نیز به بیماران ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به خدمات ویزیت در منزل بیماران اعصاب و روان مزمن هم اشاره و تصریح کرد: ۳۰۷ نفر از بیماران در حال حاضر در منزل ویزیت می‌شوند.

وی گفت: افزایش روند شهرنشینی و دوری از معنویت، روز به روز شاهد افزایش بیماران اعصاب و روان مزمن هستیم و نیاز است مراکز بیشتری راه اندازی شود.

کد خبر 708398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.