حضور ۱۵۰ فناور و شرکت دانش ‌بنیان در استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۱۵۰ فناور و شرکت دانش ‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن ‌بازار استان اردبیل حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، یوسف عباس پور ظهر امروز_ پنجشنبه هشتم آذر_ در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل اظهار کرد: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل ۱۵۰ فناور و شرکت دانش بنیان در قاب ۷۶ غرفه حاضر شدند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه در این نمایشگاه ۷۶ غرفه در قالب ۱۵۰ فناور و شرکت دانش بنیان حضور یافتند، گفت: در قالب این نمایشگاه یک سری رویدادها برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویداد استارتاپی دانش‌آموزی با عنوان بزرگترین استارتاپ نوآوری در راستای مردمی سازی و ترویج فرهنگ علم و فناوری در حوزه دانش آموزی در این نمایشگاه برگزار شد، ادامه داد: همچنین در قالب این نمایشگاه ۱۰ نیاز فناورانه و ۱۰ عرضه فناوری مشخص شده و یک سری پنل‌های مشاوره اجرا شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه دو پروژه عمرانی ساختمان اصلی پارک و کارگاه‌های نوآوری در حال ساخت هستند، تصریح کرد: در قالب صندوق پژوهش و نوآوری استان و تبصره‌های حمایتی، حمایت‌های مناسبی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان انجام شده است.

مسیر توسعه کشور از علم و پژوهش عبور می‌کند

جبرائیل رزم‌جو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان اولین توصیه، به علم و پژوهش توصیه کرده اند، گفت: باید بدانیم که توسعه کشور صرفاً از این مسیر عبور می‌کند.

وی با تاکید بر مرجعیت علمی و انجام پژوهش‌ها و فناوری‌های نیاز محور که معطوف به رفع نیازهای کشور باشد، افزود: دست اندرکاران حوزه پژوهش و فناوری استان خواستار حمایت‌های مادی و معنوی هستند.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حوزه علمی رتبه ۱۵ دنیا را دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی رتبه استان اردبیل در حوزه فناوری و نوآوری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حوزه علمی رتبه ۱۵ دنیا را دارد و این رتبه در بیست سال اخیر از ۵۸ به ۱۵ رسیده است که این رشد قابل توجه نشان دهنده حمایت‌های نظام است.

وی دیپلماسی علمی و دستیبابی به مرجعیت علمی را یکی از اولویت‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: افزایش تفاهم متقابل، افزایش مهارت و دانش و اعتماد به نفس پژوهشگران و فناوران و کم رنگ شدن فاصله پژوهشگران ایرانی با پژوهشگران خارجی از شاخص‌های مهم توسعه کشور هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی توجه به تحقیق و توسعه را بسیار مهم دانست و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی‌های جهانی تایمز و شانگهای دارای رتبه خوبی بوده و در حال ارتقا است.

کد خبر 708389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.