آغاز اجرای آزمایشی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: بعد از دوسال تلاش و پیگیری مستمر در شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد، با افتخار اعلام می‌کنیم که اجرای آزمایشی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن از ابتدای آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، مجید تجملیان اظهار کرد: با راه‌اندازی کامل این منظومه خدمات، شهر یزد به جرگه محدود شهرهای کشور می‌پیوندد که از نسل دوم هویت‌سنجی و ارائه خدمات به شهروندان که موسوم به CBI است به نسل سوم معروف به MBI مهاجرت می‌کند.

وی افزود: منظور از CBI ارائه خدمات و هویت‌سنجی شهروندان با استفاده از کارت شهروندی، و منظور از MBI هویت‌سنجی و ارائه خدمات به شهروندان مبتنی بر موبایل‌های هوشمند است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در منظومه خدمات یکپارچه یزدمن با یک سامانه مواجه نیستیم، بلکه تعدادی از سامانه‌های متنوع در منظومه وجود دارد که در ارتباط بوده و تبادل اطلاعات دارند تا خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند، بنابراین به یزدمن «منظومه خدمات یکپارچه» می‌گوئیم و نه «سامانه»، تقریباً هر خدمتی که مردم از شهرداری انتظار دارند اعم از خدمات حمل و نقل همگانی، استفاده از شهربازی‌ها، استفاده از سامانه توقف‌سنج حاشیه معابر (پارکومتر)، انواع مسابقات شهروندی و ده‌ها خدمت دیگر یا در حال حاضر در این منظومه وجود دارند و یا به تدریج به آن اضافه خواهند شد.

تجملیان در مورد دلیل اجرای آزمایشی این منظومه گفت: اجرای هر سامانه فناوری اطلاعات که مجموعه‌ای پیچیده از نرم افزارها، سخت افزارها، بسترهای ارتباطی شبکه، فرآیندهای عملیاتی، آموزش نیروی انسانی و موارد متعدد دیگری را در بر می‌گیرد، نیازمند جزئیات و هماهنگی‌های زیادی است که الزاماً معلوم نیست در آغاز کار کاملاً بدون نقص باشد، بنابراین تصمیم بر آن شد که اجرای آزمایشی را از هفته اول آذر ماه ۱۴۰۲ شروع شود تا خطاهای احتمالی بخش‌های مختلف آن شناسایی و رفع می‌شود.

وی درباره اولین سامانه‌ای که در این مرحله به منظومه خدمات یکپارچه یزدمن ملحق می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سامانه‌هایی که در این مرحله به منظومه ملحق می‌شود «سامانه اتومن» است که مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضعیت اتوبوس‌ها، مسیرهای تردد اتوبوس‌ها و زمان رسیدن هر اتوبوس مطلع شده و برای رفت و آمد با حمل و نقل همگانی برنامه‌ریزی داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: شهروندان می‌توانند با نصب نرم افزار یزدمن بر روی گوشی موبایل خود یا با مراجعه به نشانی اینترنتی یزدمن my.yazd.ir از خدمات این منظومه استفاده کنند، در صفحه اول نرم‌افزار منظومه خدمات یزدمن، سامانه‌های مختلف قابل مشاهده و انتخاب است.

تجملیان خاطرنشان کرد: شهروندان اگر هنگام استفاده از هرکدام از بخش‌های منظومه خدمات یکپارچه یزدمن دچار مشکل یا ابهامی شدند یا پیشنهادهایی برای بهبود آن داشتند، با نظام پاسخگویی شهروندی موسوم به سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و گزینه دوم را انتخاب کنند.

وی گفت: شعار این منظومه «یزدمن: آینده شهر من» است و امید است با ارائه مناسب خدمات از این طریق، رضایت پروردگار و شهروندان را جلب کنیم.

کد خبر 708385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.