تدابیر لازم برای پخش و توزیع صحیح دارو اندیشیده شود

استاندار مرکزی گفت: در این استان کارخانه‌های تولید دارو وجود دارد،اما اینکه دارویی در دسترس مردم نباشد قابل پذیرش نیست، بنابراین باید تدابیر لازم برای پخش و توزیع صحیح دارو اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه، پیش از ظهر امروز _پنجنشبه، نهم آذر_ در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در شهرستان آشتیان برگزار شد، اظهار کرد: در دو شهر استان مرکزی، شرکت تولیدکننده اقلام دارویی قرار دارد و برخی داروها تنها در این استان تولید می‌شود که باید هماهنگی با شرکت‌های پخش برای تأمین دارو در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در سال گذشته جزو ۲۶ استانی بود که از سیل آسیب دید، افزود: به همت گروه‌های جهادی توانستیم رتبه اول بازسازی خانه‌های آسیب دیده را در کشور کسب کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه اولین سری این خانه‌ها را به مردم روستای آهنگران واگذار کردیم و الباقی نیز به مرور تکمیل و خسارات ناشی از سیل هم به شهروندان پرداخت شد.

وی افزود: موارد ۲۱ و ۲۳ قانون مدیریت بحران، سطح مسئولیت‌ها را مشخص کرده و دستگاه‌های نظارتی عملکرد مسئولین را در این راستا کامل رصد می‌کنند.

دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی مواجه با بحران‌ها را داشته باشند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی مواجه با بحران‌ها را داشته باشند.

ولی‌الله بیاتی اظهار کرد: روستای آهنگران فراهان در سال گذشته با سیل مواجه و به این روستا خسارت زیادی وارد شد، اما این بحران با این سرعت خوبی مدیریت شد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه برای مقابله با بحران، برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است که با تصویب شورای نگهبان برسد اجرا خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انسانی، بحران‌های زیادی را در پیش داریم گفت: بحران آب و خشکسالی، بحران‌های اصلی کشور است و برخی بحران‌ها مثل انرژی، دست پرورده انسان‌ها است و ستاد بحران استان باید به موضوع پیشگیری از آن توجه جدی داشته باشد.

بیاتی ادامه داد: در حوزه مصرف گاز در فصل زمستان هنوز نتوانستیم فرهنگ صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف را به شهروندان آموزش دهیم و دولت تنها راهکارش افزایش قیمت انرژی است، اما این راهکار نمی‌تواند صرفه‌جویی در انرژی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه کشاورزی هنوز در بسیاری از نقاط، مانند ۱۰۰ سال گذشته انجام می‌شود، اظهار کرد: مصرف بی‌رویه آب روند خشکسالی را افزایش می‌دهد بنابراین باید آموزش‌های لازم به کشاورزان برای کشاورزی مدرن ارائه شود.

فروش مرغ و پرندگان در حاشیه جاده‌ها ممنوع است

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی هم گفت: تعداد زیادی مرغداری در اطراف تالاب میقان مستقر است و اگر یک واحد مرغداری دچار آنفلوانزا فوق حاد پرندگان شود به صورت دومینووار باقی مرغداری‌ها نیز دچار بیماری خواهند شد.

امید محترمی با بیان اینکه برای تالاب میقان، سفارش ساخت یک دستگاه تراکتور تالاب داده‌ایم، اظهار کرد: این دستگاه قابلیت اطفای حریق و انتقال لاشه پرندگان را دارد.

وی افزود: ظرفیت ساخت این دستگاه در شرکت‌های کمباین سازی و هپکو وجود دارد و این شرکت‌ها می‌توانند نیاز چندین استان را رفع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: مصوبات جلسه قبلی پیرامون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این جلسه تصویب می‌شود.

محترمی تصریح کرد: فروش مرغ و پرندگان را در حاشیه جاده‌ها ممنوع کرده‌ایم و درخواست داریم که دستگاه‌های نظارتی به جد با این موضوع برخورد کنند و باید از جابجایی پرندگان خانگی جلوگیری شود.

احتمال خسارت زیاد با کوچک‌ترین سیلاب در استان وجود دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی هم گفت: احتمال خسارت زیاد با کوچک‌ترین سیلاب در استان وجود دارد بنابراین باید ۱۷۲ سازه تقاطعی پاکسازی شود.

عزت‌اله آمری با بیان اینکه استان مرکزی ۹ هزار کیلومتر رودخانه دارد اظهار کرد: از این میزان دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر اولویت ساماندهی دارد و ۹۰ درصد نقشه‌برداری و ۱۳۰ کیلومتر رودخانه‌ها لایه‌رویی شده است.

ساوه با بحران آب مواجه است

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی هم گفت: هم اینک هشت درصد سد ساوه آب دارد و بحران آب آشامیدنی در این شهرستان وجود دارد.

حشمت‌الله عباسی اظهار کرد: تأمین آب ساوه از سد الغدیر انجام می‌شود اما تاب آوری این سد تا دی‌ماه است.

وی با بیان اینکه تأمین آب در ساوه نیاز به برنامه‌ریزی دارد، افزود: باید در پایین دست سد ساوه چاه حفر شود و مسیر بالا دست آن لایروبی شود تا آب به سد برسد.

کد خبر 708379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.