سهم گردشگری در اقتصاد، با تعریف زنجیره ارزش افزایش یابد

وزیر کشور با بیان اینکه جذب ۲۰۰ هزار گردشگر برای استان یزد با یک هزار اثر باستانی کم است، گفت: باید برنامه‌ریزی کرد تا با تعریف زنجیره ارزش سهم گردشگری در اقتصاد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، احمد وحیدی ظهر امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در راستای سفر خود به استان یزد در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و فعالان اقتصادی استان یزد در محل اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: جهاد اقتصادی امروز و فعالیت‌های اقتصادی کارآفرینان نقش غیرقابل انکاری در رشد و ارتقای جایگاه کشور داشته است.

وی افزود: برای رسیدن به قله انقلاب اسلامی نیازمند همت و همراهی کارآفرینان اقتصادی است هستیم و وظیفه سنگینی بر عهده فعالان اقتصادی قرار دارد، نیاز داریم در حوزه اقتصادی تحول شکل بگیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در زمینه علم و دانش‌بنیان‌ها به خودباوری قطعی رسیده‌ایم، افزود: دستاوردهای علمی نویدبخش است و به رمز و رموز کار بسیار آشنا شدیم.

وحیدی ادامه داد: رمز موفقیت بیش از پیش اقتصاد کشور مردمی‌سازی اقتصاد است و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تحول بزرگی را رقم زد، در اجرا دچار مشکلاتی شدیم، اما در زمینه سیاست‌گذاری اقدام مؤثری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: موضوعاتی که در اقتصاد تحول ایجاد می‌کند زنجیره ارزش است، شاید بعضاً بدون تعریف زنجیره ارزش به موفقیت‌هایی برسیم؛ همه با حوادث کوچک اصل کار زیر سوال می‌رود.

وزیر کشور بیان کرد: جذب نزدیک به ۲۰۰ هزار گردشگری برای استان یزد با بیش از هزاران اثر باستانی بسیار کم است.

وحیدی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت گردشگری می‌تواند نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایفا کند، با یک برنامه‌ریزی درست بررسی شود که چگونه باید این سهم را افزایش بدهیم و زنجیره ارزش به درستی شکل بگیرد.

وی گفت: شهر یزد، شعار قنات و قنوت و قناعت، می‌تواند پیشران بسیاری از اتفاقات مثبت در کشور شود و در مباحث بهره‌وری، سفیر و پیام‌رسان هویت ملی باشد و آن را به فراتر از مرزها نیز صادر کند.

وزیر کشور خطاب به استاندار یزد گفت: تحول باید در مدیران استان صورت گیرد، مشخص کنید که برای رسیدن به اهداف خود و تشکیل ارزش افزوده در ظرفیت‌های موجود استان یزد، شما نیاز به چه اختیاراتی از سوی دولت دارید تا به شما تعلق گیرد.

کد خبر 708378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.