سازش در ۹۶ درصد پرونده‌های روستایی در شورای حل اختلاف خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بیش از ۹۶ درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش در روستاهای استان به صلح انجامید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در همایش «بررسی راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق اهل تسنن»، اظهار کرد: تشکیل شوراهای حل اختلاف در شهرستان رازوجرگلان نشان داد فرهنگ صلح بسیار کارآمد است.

وی افزود: به دلالت داده‌های آماری این ظرفیت در حوزه‌های روستایی با حصول سازش بالای ۹۶ درصدی در پرونده‌های دارای قابلیت سازش، بیشتر خودنمایی می‌کند و به همین دلیل، در حال حاضر بسیاری از اختلافات به صورت مسالمت‌آمیز رفع می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به ضرورت تبلور انسجام، وحدت، همدلی و یکپارچگی بین مذاهب در سیمای دین مبین اسلام، گفت: هر چند ممکن است هر یک از این مذاهب راه‌های جداگانه‌ای را برای نیل به مقصود طی کنند، اما هدف همه آنان یکی است.

براتی‌زاده ادامه داد: در سایه چنین اتحاد مثال‌زدنی، ملت مسلمان و امت اسلامی می‌توانند در برابر دشمنان خود یک دل و هم صدا بپاخیزند و استکبار جهانی، نظام سلطه و رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی را با عزم و اراده خلل‌ناپذیر خود نابود سازند.

وی با مثبت ارزیابی کردن نقش مقررات تنظیمی و ابلاغ شده در میثاق‌نامه اهل سنت در راستای کاهش میزان جرایم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: عملکرد علمای اهل تسنن و همراهی آنان در این مسیر ستودنی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سال جاری، بر ضرورت مشارکت حداکثری جامعه اهل تسنن استان در این رویداد مهم و تاریخی تأکید و بیان کرد: انتظار داریم امسال نیز همانند دوره‌های گذشته این مردم عزیز در کنار علما و زعمای اهل سنت و همگام و همراه برادران شیعی خود پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و حماسه‌ای دیگر رقم بزنند.

کد خبر 708373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.