سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی مخابرات در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های انتقال در استان کردستان ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات و توسعه زیرساخت‌ها، پهنای باند اپراتور همراه اول به تعداد ۴۰ سایت و ایرانسل به تعداد ۱۵ سایت واگذار شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۵ نود CWDM در شهرستان‌های بیجار، دهگلان، دیواندره، مریوان و سروآباد، سقز، سنندج، قروه و کامیاران نصب و راه‌اندازی شده و در ۲۰ نقطه روستایی نیز پهنای باند اینترنت از ۱۰ مگابایت به ۱۰۰ مگابایت ارتقا یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به نصب و راه‌اندازی لاین ماکس در ۳۳ نقطه شهرستان‌های بیجار، دهگلان، سنندج، کامیاران و مریوان اشاره کرد و گفت: با این اقدام زیرساخت‌های انتقال در نقاط اعلام شده توسعه داده شده است.

حکمت اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی ۹ لینک رادیو در شهرستان‌های دیواندره، سنندج، سقز، کامیاران و مریوان از دیگر پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری لازم به منظور توسعه حوزه انتقال محقق شده است.

وی تصریح کرد: شش نود تجهیزات SDH نیز با هدف افزایش ظرفیت و برگردان ترافیک در شهرستان‌های دیواندره، سنندج، دهگلان و مریوان نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: تمام پروژه‌های اجرا شده بنا بر رسالت خدمات رسانی بودن مخابرات به مشتریان، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و شرایط ارائه خدمات مخابراتی با کیفیت بالاتر را فراهم آورده است.

حکمت بر اهمیت فعالیت و نقش ِحوزه انتقال در شبکه‌های مخابراتی تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه حوزه انتقال از اولویت‌های مخابرات منطقه با رویکرد پاسخگویی مطلوب و به موقع به نیازهای مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت است.

کد خبر 708369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.