۲ سامانه جمع‌آوری پسماند خشک در قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر ۹ درصد از پسماند خشک جمع آوری می‌شود، گفت: دو سامانه نرم‌افزاری جمع‌آوری پسماند خشک از در منزل به زودی در قم آغاز به کار خواهد کرد.

سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با تاکید بر اینکه برای بهبود رویه تفکیک پسماند خشک در مبدا زیرساخت‌های شهر قم را تقویت کرد، اظهار داشت: در این راستا امسال طی فراخوانی از پلتفورم‌هایی که می‌توانند در عرصه تفکیک از مبدا فعالیت کنند، دعوت به عمل آمد که در شهر همکاری لازم را داشته باشند که دو پلتفورم اظهار علاقه‌مندی کردند و بحث‌های امنیتی مرتفع شده و در حال تجهیز هستیم.

وی افزود: با اطلاع رسانی مطلوب در این حوزه هر شهروند می‌تواند اپلیکیشن مورد علاقه خود را در تلفن همراه نصب و میزان پسماند خشک و زمان مورد نظر جهت دریافت را مشخص کند و پسماند خشک خود را خودروهای مربوطه تحویل دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: تأیید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در این زمینه انجام شده است و اکنون دو مجموعه در حال تجهیز ماشین آلات هستند تا وارد عرصه شهر شوند؛ این سامانه‌های نرم افزاری سازوکار مناسبی برای تحویل پسماند خشک از شهروندان و ارائه آن به سازمان مدیریت پسماند هستند.

میرابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ درصد از پسماند خشک توسط شهروندان در مبدا جمع آوری می‌شود، اضافه کرد: شهروندان آگاهی کامل در خصوص نحوه تفکیک دارند اما در نحوه و زمان تحویل پسماند به سازمان اختلاف وجود دارد که شهروندان در این اپلیکیشن‌ها زمان مورد نظر خود را تعیین و ماشین آلات در زمان مشخص شده برای تحویل پسماند به درب منزل مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: حداقل باید ۳۰ درصد از ارزش پسماند به عنوان امتیاز بر مبلغ در سبد شهروند شارژ شود اما این اپلیکیشن‌ها به دلیل رقابتی بودن می‌توانند این درصد را بالاتر ببرند، همچنین پیش بینی می‌شود که با وجود اپلیکیشن‌ها مشارکت شهروندان به ۱۱ درصد برسد.

کد خبر 708336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.