ساختار «مدیریت نت» شهرداری اصفهان کامل‌تر می‌شود/ تمدید بند «ت» تبصره ۶ در صورت تایید مجلس

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که در جلسه این هفته مطرح شد، نگهداری ابنیه و تجهیزات شهر بود.

وی افزود: بخشی از تجهیزات شهرداری همچون روشنایی پارک‌ها و انواع سیستم‌های برق‌رسانی و آب‌رسانی، جنبه خدمات شهری دارد که یکی از مدیریت‌های مهم شهرداری با عنوان مدیریت نگهداری و تعمیرات ذیل حوزه خدمات شهری قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی نیز ذیل معاونت عمران شهری شهرداری قرار دارد که روی مواردی همچون سازه‌های حجیم و سنگین شهر از جمله پله‌های برقی، آسانسورها، پارکینگ‌ها و پل‌ها کار می‌کند.

وی اضافه کرد: در حوزه عمران و خدمات شهری این وظیفه به‌نحو مطلوب انجام می‌شود، اما در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح شد که این حوزه ساختار جامع و کامل‌تری نیاز دارد.

نورصالحی اضافه کرد: حوزه نت، نیازمند تمرکز اعتبار است، زیرا ابنیه و سازه‌ها در سطح شهر گسترده است و به نوعی قرار است کیفیت و نحوه اجرای این فعالیت‌ها بهبود پیدا کند، در همین راستا مقرر شد مدیریت شهری تا دو ماه آینده ساختاری جامع و دستورالعملی کافی در این خصوص ارائه دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس بند «ت» تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲، اگر تخلف انجام شده در ساختمان متخلف اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی رعایت و تجاوز به املاک و معابر مجاور، پیش‌آمدگی و تغییر کاربری باغات و فضای سبز اتفاق نیفتاده است و رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ تا سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد، قابلیت تبدیل به جریمه را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تصویب بند «ت» تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ اقدامی بود که با عجله انجام شد، شهروندان برای بهره‌مندی از این قانون باید تا پایان شهریور صورتحساب خود را دریافت می‌کردند و جریمه آن را تا پایان دی‌ماه پرداخت کنند؛ با توجه به اینکه تسهیلاتی توسط شورای اسلامی شهر اصفهان برای پرداخت مبالغ سنگین این جریمه وضع شده بود، به‌صورت کامل روی این موضوع بحث شد.

نورصالحی ادامه داد: البته کلان‌شهرها درخواست تمدید این موضوع را تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ داشتند که مصوبه مجلس برای تحقق آن نیاز است و در حال حاضر این زمان تا پایان دی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با مسائل مربوط به قطار شهری با توجه به اینکه یکی از پروژه‌های مهم شهرداری اصفهان خط دو متروی این کلان‌شهر است، در جلساتی همچون اجلاس سازمان‌های قطار شهری حضور یافته و از این فرصت استفاده می‌کنیم تا سرعت تکمیل این پروژه را بیشتر کنیم و هر چه زودتر در اختیار شهروندان قرار دهیم.

کد خبر 708322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.