کاهش ۵۰ درصدی تخلفات ثبت شده با دوربین‌های ترافیکی در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با نصب سامانه‌های جدید ثبت تخلف در شهر قم میزان تخلفات رانندگی در این محورها با کاهش محسوسی روبه‌رو بوده است.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: سیاست کلی شهرداری قم در حوزه ترافیک این است که سرعت متوسط حرکت در معابر شهری را کاهش دهد.

وی با اشاره به تقویت سامانه‌های ثبت تخلف رانندگی در شهر قم، افزود: طی سال‌های گذشته در کل هفت سامانه ثبت تخلف فعال در شهر قم داشتیم که شش سامانه در بلوار آیت الله بروجردی و یک سامانه در بلوار غدیر قرار داشت. از ابتدای آبان پنج سامانه در بلوار غدیر اضافه شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: کاهش ۵۰ درصدی در تخلفات سطح شهر که با دوربین ثبت شده، اتفاقی است که در اثر افزایش سامانه‌های ثبت تخلف رخ داده است.

خانه‌زاد یزدی ادامه داد: این کاهش ۵۰ درصدی در شرایطی اتفاق افتاده است که در گذشته تنها یک دوربین در یک جهت فعال بود، اما در حال حاضر پنج سامانه در دو سمت فعال است.

وی با اشاره به اینکه قدم بعدی فعال کردن دوربین‌ها به سیستم بررسی معاینه فنی خودرو است، گفت: هر خودرویی که معاینه فنی نداشته باشد شامل جریمه می‌شود.

کد خبر 708308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.